Wikia

Avatar Wiki

Ghashiun

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk icoon.png
Aarderijk embleem.png
Ghashiun
Ghashiun
Biografische informatie
Origine
Leeftijd

Tiener

Geslacht

Mannelijk

Haarkleur

Bruin

Oogkleur

Bruin

Persoonlijke informatie
Bondgenoten

Sha-Mo, Yulduz, Zandmeesters

Vijanden

Vuurnatie, Aang, Toph, Professor Zei, Appa

Favoriete wapen

Zand

Gevechtsstijl(en)

Zandsturen

Affiliatie

210 De Bibliotheek

Stem door

Paul McKinney Engels

Ghashiun is een zandmeester die in de Si Wong Woestijn woont. Hij is de zoon van Sha-Mo. Ghashiun is een tiener die normaal gesproken zijn dagen doorbrengt door op zijn zandzeiler rond te razen met zijn vrienden, waarbij hij regelmatig in de problemen komt en dingen steelt die niet goed bewaakt zijn.

Er is weinig bekend over Ghashiun in de tijd voor de oorlog, behalve dat zijn moeder, Yulduz, overleden is aan huidkanker (een ziekte die vaak voorkomt in de zonovergoten Si Wong woestijn). Hierdoor is Ghashiun emotioneel behoorlijk in de war, en zijn relatie met zijn vader was helaas ook niet al te goed. Ghashiun's leugens en criminele gedrag hebben de relatie alleen maar verslechterd.

Ghashiun was verantwoordelijk voor het ontvoeren van Appa bij Wan Shi Tongs Bibliotheek. Hij ruilde de bizon met handelaren die van plan waren hem naar Ba Sing Se the brengen, al heeft hij hier later spijt van als hij oog in oog komt te staan met een woedende Avatar.

Toen Ghashiun en zijn stam de Avatar tegenkwamen herkende Toph hem onmiddelijk als Appa's ontvoerder door zijn stem. Hij was namelijk degene die het bevel gaf Appa een muilkorf om te doen. Toen Aang dit hoorde werd hij zo boos dat hij in de Avatar Trance raakte en de zandzeilers vernietigde. Vrezend voor zijn leven biechtte Ghashiun zijn misdaden op en bood aan om hen uit d ewoestijn te helpen. Hij en zijn stam overleefden Aang's woede maar nauwelijks, en gelukkig voor hen kon Katara hem uit de Avatar Trance halen.

Around Wikia's network

Random Wiki