Wikia

Avatar Wiki

Gow

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk icoon.png
Aarderijk embleem.png
Gow
Gow
Biografische informatie
Origine

Aarderijk

Geslacht

Mannelijk

Haarkleur

Bruin

Oogkleur

Bruin

Persoonlijke informatie
Vijanden

Zuko, Lee

Favoriete wapen

Aarde, hamers

Gevechtsstijl(en)

Aardesturing

Beroep

Soldaat

Positie

Bevelhebber

Eerste verschijning

207 Zuko Alleen

Stem door

Gary Sturgis Engels

Gow was de slechte bevelhebber van een groep soldaten. Hij en zijn mannen waren gelegerd in het dorpje dat Zuko bezocht in Zuko Alleen.

Geschiedenis Edit

Gow en zijn groep vielen de inwoners van een dorp lastig. Ze kwamen hiermee weg omdat ze zeiden dat ze Aarderijk soldaten waren. Toen Zuko het dorpje binnenkwam stalen ze zijn eten en beschuldigden hem van dingen die hij niet had gedaan. Zuko deed er echter niets op uit en Gow waarschuwde hem dat het verstandiger was als hij het dorp weer zou verlaten. Later leidde Gow zijn groepje soldaten naar Gansu's huis, en vertelde de boer dat zijn oudste zoon, Sensu, gevangen was genomen. Hij begon de familie te pesten maar trok zich terug toen Zuko hem bedreigde. Later ontvoert Gow Lee, Gansu's jongste zoon, omdat Lee een mes trok waar Gow bij was. Hij dreigde de jongen te dwingen deel te worden van het aarderijk leger. Zijn moeder vroeg Zuko om Lee te helpen, en Zuko besluit dat ook te doen.

Zuko verslaat de zwakkere soldaten makkelijk, maar Gow gebruikt zijn Aardsturen samen met zijn twee hamers om Zuko te verslaan. Zuko wou zijn vuursturen niet gebruiken en werd daarom verslagen. Toen Gow dichterbij kwam gebruikte Zuko zijn vuursturen en zijn twee zwaarden om Gow te verslaan. Zuko vertelt vervolgens wie hij is en neemt het mes van Lee terug. Hij probeert het terug te geven aan Lee, maar de jongen wil het mes niet terug hebben omdat Zuko een vuurstuurder is.

Around Wikia's network

Random Wiki