Wikia

Avatar Wiki

Grot van de Twee Geliefden

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk embleem.png

1rightarrow.png Mischien bedoel je de aflevering?
De ingang van de Grot van de Twee Geliefden.
Grot van de twee geliefden
Fysieke informatie
Locatie

West Aarderijk onder het Kolau gebergte

Regering
Positie

Grot

Eerste verschijning

202

De Grot van de Twee Geliefden is nabij de stad Omashu in het Aarderijk. Het staat ook wel bekend als "Geheime Tunnels". Het is een serie van grotten en tunnels die loopt voor een deel onder het Kolau gebergte.

De grot is eigelijk een gigantisch ondergronds labyrint van tunnels, vol gevaarlijke dieren zoals de Dasmol Deze mollen sturen de gangen in het labyrint telkens anders waardoor het geen zin heeft om een kaart bij te houden. De legende zegt dat Oma en Shu, die verliefd waren ondanks het vijandschap tussen hun dorpen, de gangen hebben gemaakt. Zij waren de eerste Aardemeesters en creeërden de doorgang tussen de twee dorpen om elkaar te kunnen ontmoeten. Ze wouden niet dat ze ondekt werden en maakten daarom een heel labyrint. Om de weg te vinden in de tunnels moest “men vertrouwen op de liefde”. Je moest je fakkel uitdoen en dan zouden de schijnende kristallen de weg wijzen.

In het midden van het labyrint is een tombe. Hier zijn waarschijnlijk de Twee Geliefden ook begraven. Op de muren van de tombe staat het verhaal van de Twee Geliefden.

FaunaEdit

Around Wikia's network

Random Wiki