Wikia

Avatar Wiki

Hahn

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Waterstam embleem.png
Hahn
Hahn
Biografische Informatie
Origine

Waterstam

Leeftijd

17

Geboorte

82 NSK

Fysieke Beschrijving
Geslacht

Mannelijk

Haar kleur

Zwart

Ogen kleur

Blauw

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

Noordelijke Waterstam

Vijanden

Zhao, Vuurnatie, Sokka

Wapen naar keuze

Zwaard en speer

Beroep

Krijger

Positie

Verloofde van prinses Yue

Eerste verschijning

118 De Watermeester

Hahn was een krijger uit de Noordelijke Waterstam. Hij was ook de verloofde van Yue en Sokka omschreef hem als een wezel. Hahn gaf meer om het respect van stamhoofd Arnook dan dat hij om Yue gaf. Wel wetend van de politieke dynastie in zijn cultuur, is Hahn erg weg van zichzelf en probeert zichzelf zo goed mogelijk weer te geven om een hogere positie in de stam te krijgen. Hij is echter geen waterstuurder maar een gerespecteerde krijger, die werd uitgekozen om de geheime missie te leiden om de Vuurnatie schepen te infiltreren als bedoeling om Zhao te vermoorden. Hij was echter geen ervaren krijger, aangezien hij probeerde Zhao te vermoorden en naar hem toe rende en meteen door Zhao van boord werd gegooid.

Hahn confronteerd Zhao.png

Hahn confronteert admiraal Zhao.

Hahn heeft ook een grote hekel aan Sokka, die hem meteen herkende als de verloofde van Yue. De twee vochten tegen elkaar nadat Sokka zijn beheersing verloor. Hierdoor werd Sokka uiteindelijk van de missie verwijderd.

Hahn kon verschillende namen niet onthouden hoe die uitgesproken moesten worden, vooral de naam van admiraal Zhao (die hij "admiraal Choi" noemde), en Sokka's naam uitsprak met een lang klinkende O. Hahn werd als laatste gezien toen hij overboord werd gegooid door Zhao. Hij bestormde het dek waar Zhao en Iroh op stonden. Hij zei "Admiraal Choi, wees bereid om je lot tegemoet te gaan". Hij hief zijn speer op en rende op Zhao af. Op hem af rennend, wist Zhao hem gelijk het water in te gooien, zonder te veel aandacht aan hem te schenken. Iroh keek zielig toen hij het lot van Hahn aanschouwde.

Het werd nooit vertoond hoe het afgelopen was voor hahn nadat hij over boord werd gegooid. Het is mogelijk dat hij naar de kust is gezwommen, dood gevroren zijn in het water of verdronken is.

Zie ook Edit

nl:Hahn

Around Wikia's network

Random Wiki