Wikia

Avatar Wiki

Haru

Opmerkingen0
1.017 pagina's
op deze wiki
Aarderijk icoon
Aarderijk embleem

Long Feng 218 Ik kan het verklaren, Majesteit. Dit is niets anders dan een... nieuwbouw project.

Haru
Haru
Biografische informatie
Origine

Aarderijk

Leeftijd

16

Geboorte

83 NSK

Geslacht

Mannelijk

Haarkleur

bruin

Oogkleur

groen

Persoonlijke informatie
Bondgenoten

Team Avatar

Vijanden

Vuurnatie

Gevechtsstijl(en)

Aardesturen

Eerste verschijning

Gevangen

Haru is een aardestuurder waarvan zijn stuur kunsten jaren lang onderdrukt werden nadat de Vuurnatie zijn dorp had ingenomen en zijn vader naar een gevangenis gestuurd had. Hierdoor oefende hij in het geheim zijn kunsten maar werd uiteindelijk ontdekt nadat hij en Katara een oude man redde uit een ingestorte mijn waar hij zijn aardestuur kunsten mee gebruikte. Hoewel hij en alle andere gevangen wisten te ontsnappen met hulp van Team Avatar nam hij zijn dorp weer in en nam later deel uit van de Vuurnatie Invasie met zijn vader. Hoewel de invasie mislukte, ging hij met Team Avatar mee naar de Westelijke Luchttempel waar hij later moest vluchten van Azula. Aan het einde van de oorlog was hij aanwezig bij de kroning van Vuurheer Zuko.

Geschiedenis Bewerken

Haru's vader is samen met alle andere aardestuurders meegenomen naar een gevangenis van metaal, in het midden van de zee. Om te voorkomen dat Haru ook meegenomen wordt, heeft zijn moeder hem verboden aarde te sturen. Stiekem doet hij dit toch, ver buiten het dorp. Hier komt hij Team Avatar tegen, waarvoor hij snel wegrend. In het dorp vinden ze hem toch, en worden ze vrienden. Als enige tijd later Katara en Haru getuige zijn van een ongeluk bij de mijnen, bevrijdt Haru een oude man onder wat rotsen vandaan met aardesturen. Deze man geeft Haru echter aan bij de Vuurnatie, die Haru meeneemt naar de gevangenis. Team Avatar bevrijdt hem, samen met zijn vader en nog veel meer aardestuurders. Zij starten een rebellie, en bevrijden een voor een alle dorpen in de omgeving.

De InvasieBewerken

Tijdens de Invasie heeft Haru een snor en sikje. En tijdens de invasie tijdens de zonsverduistering zitten Haru en de rebellie ook in het aanvalsleger. Als de invasie is mislukt gaat Haru ook mee op Appa, terwijl de volwassenen zich overgeven... Hij leeft een tijdje met team Avatar in de Westelijke luchttempel, maar als Team Avatar daar weggaat gaat hij niet mee.

Haru

Haru, de eerste keer dat hij Team Avatar ontmoet.

Aflevering VerschijningenBewerken

Boek 1: WaterBewerken

Boek 3: VuurBewerken

Trivia Bewerken

  • Haru betekent in het japans "lente"(春), en in het koreaans "een dag".
  • Het snorretje van Haru was als grap bedoelt door de makers, maar deze zijn uiteindelijk toch in de serie gekomen.

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki