Wikia

Avatar Wiki

Heilige Bol

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk embleem.png
Heilige Bol
Heilige Bol
Productie informatie
Gemaakt van

Kristal

Overige informatie
Gebruikt door

Gan Jin

Eerst vertoond

111 De Grote Afgrond

Laatst vertoond

111 De Grote Afgrond

De Heilige Bol is een voorwerp die werd gebruikt voor een ritueel door de Gan Jin, een volk uit het Aarderijk. Door deze bol is in ongeveer 0 NSK de ruzie begonnen tussen de Gan Jin en de Zhang.

VerhalenEdit

Volgens de Gan JinEdit

Volgens de Gan Jin moest Jin Wei voor een ritueel de Heilige Bol naar het westen brengen. Maar onderweg werd hij aangevallen door Wei Jin van de Zhang, die de Heilige Bol afpakte. Daardoor is de ruzie tussen de Gan Jin en de Zhang ontstaan ongeveer in 0 NSK.

Volgens de ZhangEdit

Volgens de Zhang was Wei Jin aan het wandelen toen hij iemand van de Gan Jin op de grond zag liggen. Het was Jin Wei die de Heilige Bol naar het westen moest brengen. Jin Wei zei tegen Wei Jin dat hij de Heilige Bol zo snel mogelijk naar zijn dorp moest terug brengen. Maar de Gan Jin dachten dat hij het had gestolen dus werd Wei Jin voor 20 jaar in een cel gegooid.

Volgens Avatar AangEdit

Volgens Avatar Aang waren Jin Wei en Wei Jin een tweeling van 8 jaar oud, die een spelletje waren aan het spelen met een bal. Jin Wei had de bal maar liet hem vallen, Wei Jin pakte hem op maar ging over de uitlijn, dus moest hij 2 minuten in de strafkooi zitten. Maar Avatar Aang vertelde nadat de Gan Jin en de Zhang wegwaren gelopen en vrede hadden gesticht dat hij het verhaal had verzonnen, zodat de ruzie over zou zijn.

Aflevering VerschijningenEdit

Boek 1: WaterEdit

Zie OokEdit

Around Wikia's network

Random Wiki