Wikia

Avatar Wiki

Het Laogai Meer

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

"Het Laogai Meer"
Het Laogai Meer
Informatie
Boek

Aarde

Hoofdstuk

37 van de 61

Originele vertoon datum
  • 3 November, 2006 (Engels)
Hoofdstukken Gids
← Vorige

"Appa's Verloren Dagen"

Volgende →

"De Aarde Koning"

Afbeelding galerij (13)
1rightarrow.png Voor de plek zie: Laogai Meer.

Het Laogai Meer is de zeventiende aflevering van Boek 2: Aarde. De aflevering code is 217.

Team Avatar verspreidt vermist-posters voor Appa. Ondertussen krijgt Iroh een aanbod om zijn eigen thee-winkel te openen in de Boven Ring van de stad.

Dan ontmoet Team Avatar Jet weer. Jet brengt ze naar de plek waar Appa is geweest, te zien aan de vacht die er nog is. Hier verteld een oude man dat ze Appa naar het bij de Zuidpool gelegen Walvis Staart Eiland hebben gebracht. Daarna komen ze Smellerbee en Langschot tegen. Smellerbee zegt dat Jet een paar weken geleden is ontvoerd door de Dai Li. Jet beweert echter de hele tijd in de stad te zijn geweest. Volgens Toph vertellen ze allebei de waarheid. Jet is echter gehersenspoeld om Team Avatar zo ver mogelijk van Ba Sing Se te lokken. Aang realiseert dat de plek waar Jet gehersenspoeld is ook de plek is waar Appa is. Katara gebruikt haar genezingskracht om Jets geheugen op te frissen. Hij verteld dat hij werd vast gehouden onder een groot meer. Dan herrinert Sokka dat Joo Dee een keer op vakantie ging naar het Laogai Meer. Onder dit meer moet dus de geheime basis van de Dai Li. Zuko heeft zich vermomt al de Blauwe Geest en heeft Appa gevonden. Iroh vraagt aan Zuko om Appa vrij te laten wat hij vervolgens doet. Aang komt hierdoor voor een lege cel te staan. Vervolgens stuiten zij op Long Feng, die Jet dodelijk laat verwonden. Na aandringen van de anders zwijgende Langschot om Jet toch achter te laten. Ze vertrekken naar de oppervlakte waar ze omsingelt worden door Dai Li. Dan komt Appa hen te hulp en bijt in het onderbeen van Long Feng. Vervolgens weten ze op Appa te ontsnappen.

Trivia Edit

  • Op de posters die Team Avatar laat maken om Appa terug te vinden staat het volgende:
尋飛天野牛
名阿柏有六足重十噸
如有消息請聯絡
降世神通安昂
上環九十六區第二百一十七棟
Dit is vertaald:
Op zoek naar een vliegende Lucht Bizon. Naam: Appa. Heeft 6 poten en weegt 10 ton. Als u informatie over zijn verblijfplaats heeft, neem dan contact op met Avatar Aang, 217e huis, 96e District, Boven-ring.
Weetje: Het huisnummer 217 is ook de code van deze aflevering.
  • Het is de enige aflevering waarin Langschot spreekt.
  • De 2 vragen die Oom Iroh door Zuko aan zichzelf laat stellen; "Wie ben jij" en "Wat wil je", zijn de twee belangrijke filosofische vragen uit de sci-fi serie Babylon 5, bedoeld om orde en chaos respectievelijk te vertegenwoordigen.
  • De basis van deze aflevering is vergelijkbaar met X-men 2.
  • Als Sokka Katara probeert over te halen Jet te kussen in de hoop dat zijn geheugen dan terug keert, geeft Aang aan dat hij het een slecht idee vind, dit toont Aang's jaloezie.
  • Dit is de enige aflevering waarin Iroh op Zuko schreeuwt.
  • Hier spreekt Zuko voor de eerste keer in zijn Blauwe Geest vermomming.

Around Wikia's network

Random Wiki