Wikia

Avatar Wiki

Het Ontwaken

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

"Het Ontwaken"
Het Ontwaken
Informatie
Boek

Vuur

Hoofdstuk

41 van de 61

Originele vertoon datum
  • 21 september 2007 (Engels)
  • 12 november 2007 (Nederlands)
Kijken

Bekijk hier de aflevering

Hoofdstukken Gids
← Vorige

"boek 2 Aarde: De Tweesprong van het Lot"

Volgende →

"De Hoofdband"

Afbeelding galerij (10)

Het Ontwaken (ook wel De Ontwaking) is de eerste aflevering van Boek 3: Vuur. De aflevering code is 301.

Aang wordt wakker op een vuurnatieschip met overal stukken verband en heeft veel pijn ook heeft hij nu haar op zijn hoofd. Hij denkt dat hij gevangen genomen door de Vuurnatie. Daarna probeert hij te ontsnappen maar het blijkt dat het schip over genomen is door Team Avatar en dat bijna iedereen op het schip zit. Sokka verteld Aang hoe ze zijn terug gekeerd in de Kameleon Baai. Ze hadden zijn vader Hakoda gevonden en later een Vuurnatieschip overmeesterd. Hakoda verteld dat hoewel Ba Sing Se gevallen is de Invasie van de Vuurnatie nog steeds door gaat. Verder heeft de Aardkoning Kuei en zijn beer Bosco zich vermomt hebben en de wereld rond zwerven. Volgens Sokka heeft Team Avatar een voordeel omdat de Vuurnatie denkt dat Aang dood is.

Bij de aanvaring met een echt Vuurnatieschip loopt het maar net goed af.

Zuko en Azula komen thuis in de Vuurnatie waar ze als helden worden ontvangen. De Vuurnatie heeft Ba Sing Se ingenomen nadat de Dai Li onder bevel van Azula de muren van de stad hebben gemaakt zodat de Vuurnatie in de stad kon doordringen. Suko is nog terughoudend omdat hij weet dat Katara het water van de Geesten Oase heeft kunnen gebruiken om de Avatar te redden. En zegt tegen Azula dat hij er tegen op ziet om Vuurheer Ozai te zien omdat hij de Avatar hiet heeft. Azula heeft Ozai echter verteld dat Zuko de avatar heeft vermoord. Hierdoor feliciteert Ozai zijn zoon. Als Zuko later vraagt waarom Azula dit heeft verteld, zegt ze dat ze Zuko de eer gunt. Bovendien mocht de Avatar het toch hebben overleefd kan Azula Zuko als zondebok gebruiken. Aang is geschokt omdat de wereld denkt dat hij dood is. Als het schip aanmeert sluipt Aang er stiekem vandoor met zijn vlieger. Hij komt zelfs voorbij een Vuurnatie blokkade maar komt in een zware storm terecht. Als zijn vlieger het begeeft, verliest hij alle moed. Maar dan komt Avatar Roku en moedigt hem aan gevolgd door de geest van Yue. Hij spoelt tenslotte aan op Halvemaan Eiland. Gelukkig vinden zijn vrienden hem hier weer terug. De Waterstammen zijn ondertussen ergens anders heen gegaan. Ook vist Toph zijn vlieger op uit zee. Hierna stemt hij er mee in om zijn bestaan geheim te houden.

Around Wikia's network

Random Wiki