Wikia

Avatar Wiki

Het Strand

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

"Het Strand"
Het Strand
Informatie
Boek

Vuur

Hoofdstuk

45 van de 61

Originele vertoon datum
  • 19 oktober 2007 (Engels)
Kijken

Bekijk hier de aflevering

Hoofdstukken Gids
← Vorige

"Sokka's Meester"

Volgende →

"De Avatar en de Vuurheer"

Afbeelding galerij (9)

Het Strand is de vijftiende aflevering van Boek 3: Vuur. De aflevering code is 315.

Zuko, Azula, Ty Lee en Mai zijn op een gedwongen vakantie naar het Sinteleiland. Bijna iedereen heeft er geen zin behalve Ty Lee. Ze besluiten naar het strand te gaan voor wat vertier. Azula trapt een zandkasteel kapot, Ty Lee krijgt vol op aandacht van de jongens op het strand, Zuko probeert indruk te maken op Mai. Uiteindelijk sleept Azula de groep in een potje strandvolleybal. Met hun vaardigheden maken ze de concurentie af. Azula gaat wat ver en zet het net in brand. Dit potje trekt de aandacht van de twee jongens Chan en Ruon-Jian, die ze uitnodigen voor een feestje vanavond.

Die avond gedraagt Azula zich vreemd door te zeggen dat ze met haar pas ontmoeten vriendje Chan, over de wereld zal heersen. Ook kraakt ze Ty Lee af omdat de jongens helemaal niet om haar geven. Hierdoor moet Ty Lee huilen. Azula verontschuldigt zich meteen en bekent jaloers te zijn. Als Mai staat te praten met Ruon-Jian, wordt Zuko boos en propt hem in een pot. Mai vindt vervolgens dat Zuko te snel aangebrand is en ze maakt het uit. Dan breekt de pot en wordt Zuko van het feestje afgetrapt. Zuko loopt weg naar het verlaten vakantiehuis van zijn familie.

Azula vindt Zuko en neemt hem mee naar het strandt. Op het strand stookt Zuko een vuurtje met een oud familieportert van hem. Hierop vraagt Ty Lee waarom hij zo iets waardevols verbrandt. Zuko zegt tegen haar dat een circus clown als haar er niet mee moet bemoeien. Ty Lee verteld verdrietig over haar verleden. Hoe ze zich moest onderscheiden van de 6 ouder zussen. Ze is het circus ingegaan om zich te onderscheiden. Ze ziet circus clown als een compliment. Dan klaagt Ty Lee dat het aura van Mai inktzwart is. Mai gelooft niet in aura's. Ze verteld dat haar ouders alles gaven wat haar begeerde als ze zich gedraagde. Door de politieke carrière van haar vader stond ze steeds in de schijnwerpers en dus kon ze niet zo vrij leven als ze wil. Azula maakt hier uit op dat ze hier door haar emoties voor zich houdt en zich niet kan uitdrukken, waarop ze dat wel doet. Zuko becomplimenteert haar voor de uiting. Als Mai de confrontatie uit de weg gaat, preekt Zuko over zijn eigen leven nu. Waarop de meiden nu wel erg graag weten wat hem steeds dwars zit. Dan roept hij dat hij niet meer weet wat het verschil is tussen goed en fout. Nu Mai eindelijk door heeft wat Zuko dwars zit en maakt het weer aan met hem. Dan richt de groep zich op Azula. Azula verteld dat haar moeder haar steeds als een monster zag. Azula geeft toe dat ze daar wel gelijk in had, maar toch deed het pijn. Nu iedereen heeft opgebiecht is de stemming om geslagen.

Azula komt met een plan om de nacht passend af te sluiten. De 4 gaan terug naar het feestje en slopen al spullen in het huis als een team.

Ondertussen worden Aang en zijn vrienden aangevallen door een mysterieuze moordenaar die Vuur schiet met z'n derde oog.

Around Wikia's network

Random Wiki