Wikia

Avatar Wiki

How

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk icoon.png
Aarderijk embleem.png

Generaal How.jpg
How
Biografische informatie
Origine
Geslacht

Mannelijk

Haarkleur

zwart

Oogkleur

bruin

Persoonlijke informatie
Bondgenoten

Aarderijk, Team Avatar, De Aardkoning Kuei

Vijanden

Vuurnatie

Favoriete wapen

aarde

Gevechtsstijl(en)

Aardesturing

Beroep

Militair

Positie

Generaal, Opperbevelhebber van de strijdkrachten van het Aarderijk, Voorzitter van de Raad van Vijf, Hoogste militaire adviseur van de Aardkoning

Affiliatie

Generaal How is generaal uit het leger van het Aarderijk.

Functie Edit

Genraal How is de hoogste generaal in het Aarderijk. Hij is als zodanig opperbevelhebber van de strijdkrachten van het Aarderijk, voorzitter van de Raad van Vijf en Hoogste militaire adviseur van de aardkoning.

OpperbevelhebberEdit

Als opperbevelhebber van de strijdkrachten van het Aarderijk, beslist How over alle militaire campagnes die het Aarderijk uitvoert. Hoewel de generaal zich primair met Ba Sing Se bezighoudt, beheert hij alle militaire missies. Er wordt geen missie uitgevoerd, zonder dat How ervan op de hoogte is.

VoorzitterEdit

Als voorzitter van de Raad van Vijf leidt How alle vergaderingen van de Raad van Vijf. Samen met zijn vier collega's, waaronder Generaal Sung, bespreekt hij de voortgang van de oorlog en bespreekt hij alle mogelijke plannen om het Aarderijk te verdedigen of de Vuurnatie te verzwakken.

AdviseurEdit

Als opperbevelhebber is How verantwoording schuldig aan slechts één man: De koning. How geeft de koning advies over wat de beste stappen zijn in de oorlog en licht de koning in over de voortgang van de oorlog. Tijdens de samenzwering van de Dai Li was How verantwoording schuldig aan hun leider, Long Feng.

HistorieEdit

How doorzocht samen met enkele soldaten Long Feng's werkkamer, na dat diens samenzwering was blootgelegd. Hij vond drie belangrijke documenten:

How overhandigde deze documenten aan Aang en zijn vrienden.

How en de Raad van Vijf waren bezig de invasie op de Vuurnatie tijdens de eerstvolgende zonsverduistering te plannen, toen ze gevangen werden gezet door de Azula en de Dai Li.

Generaal How heeft waarschijnlijk zijn rang en functies teruggekregen na de bevrijding van Ba Sing Se.

TriviaEdit

  • Generaal How is waarschijnlijk vernoemd naar William Howe, een Brits bevelhebber tijdens de Amerikaanse Revolutie.

Around Wikia's network

Random Wiki