Wikia

Avatar Wiki

Jang Hui

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vuurnatie embleem.png
Jang Hui
Jang Hui
Fysieke informatie
Locatie

Oostelijke Vuurnatie(Bekijk de locatie op de kaart)

Regering
Positie

Dorp

Religieuze voorbeeld

Geverfde Dame

Eerste verschijning

De Geverfde Dame

Jang Hui is een klein, arm dorpje dat ligt op een van de buitenste eilanden van de Vuurnatie. Het dorpje ligt in de rivier de Jang Hui. De huizen zijn gebouwd op palen en zijn door middel van loopplanken met elkaar verbonden.

GeschiedenisEdit

Jang Hui vervuilt.png

De vervuilde rivier.

Het dorpje dat eens welvarend was had moeite met overleven omdat de wapenfabriek de rivier vervuilde. Tien jaar geleden liet het leger de fabriek bouwen aan rand van de rivier. De fabriek loodste al zijn afval in de rivier waardoor de inwoners van Jang Hui geen eten meer hadden. De vissers hadden geluk als ze wat dode vissen of kleffe mossels vonden. Zonder schoon water, eten en medicijnen werden de arme inwoners ziek.

Als Team Avatar naar Jang Hui komt, ziet Katara meteen dat het hulp nodig heeft. Ze verkleed zich als de Geverfde Dame en brengt eten naar het dorpje. De volgende nacht gaat ze weer naar het dorpje om de zieken te genezen. De volgende nacht, met hulp van Aang, vernietigd ze de fabriek zodat het dorpje echt geholpen zou zijn. Als ze willen gaan valt Generaal Mung het dorpje aan omdat hij denkt dat zij de fabriek vernietigd hebben. Katara is vastbesloten ze te helpen. De soldaten vallen aan maar een mysterieuze wind dooft de vlammen. Met hulp van spookachtige geluiden van Appa, Toph en Sokka gaan Aang en Katara (verkleed als de Geverfde Dame) naar het dorpje en verjagen de soldaten en Generaal Mung.

Team Avatar helpt mee om het water weer schoon te maken en als ze weggaan is het water weer helder blauw. Die zelfde nacht verscheen de échte Geverfde Dame voor Katara.

LocatiesEdit

Wapenfabriek.jpg

De wapenfabriek

De wapenfabriekEdit

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Vuurnatie Wapen Fabriek.

In de wapenfabriek maakt de Vuurnatie ijzer voor hun leger. Door het koelingssysteem gebaseerd op het water van de rivier kan er beter ijzer worden gemaakt. Maar de fabriek loost zijn afval in de rivier en de schoorstenen spugen dikke wolken rook uit. Maar voor Generaal Mung is de vervuiling van een klein gebied niets tegenover het winnen van de oorlog.

De Geverfde DameEdit

1rightarrow.png Voor de hoofdpagina over dit onderwerp zie; Geverfde Dame.

Geliefd door haar vriendelijkheid en haar helende krachten, waakt de geest de Geverfde Dame over de Jang Hui rivier. Maar toen de Vuurnatie de wapenfabriek bouwde werd ze weggejaagd en de dorpelingen moesten zichzelf redden. Nadat Team Avatar de rivier had schoongemaakt kon ze terugkomen. Ze verscheen voor Katara om haar te bedanken voor haar hulp.

FaunaEdit

Bekende inwonersEdit

TriviaEdit

  • Jang Hui zou 臢灰 kunnen betekenen (zāng huī, "vies grijs" in het Chinees).
  • Jang Hui kan ook 江灰 betekenen (jiāng huī, "rivier grijs" in het Chinees of met Nederlandse grammatica "grijze rivier").

Around Wikia's network

Random Wiki