Wikia

Avatar Wiki

Jet

Opmerkingen3
968 pagina's
op deze wiki
Aarderijk embleem
1rightarrow Dit artikel gaat over een personage, voor andere pagina's met de naam Jet, zie: Jet (verwijspagina).
Jet
Jet
Biografische informatie
Origine

Aarderijk

Leeftijd

16 jaar oud, overleden

Geboorte

83 NSK

Sterfte

100 NSK

Geslacht

Mannelijk

Haarkleur

Bruin

Oogkleur

Bruin

Persoonlijke informatie
Bondgenoten

Vrijheids Strijders, Aang, Katara, Sokka, Toph, meer...

Vijanden

Vuurnatie, Ruige Rhino's, Long Feng, de Dai Li, Zuko

Favoriete wapen

Zwaard

Gevechtsstijl(en)

Zwaard vechten

Beroep

Vrijheids strijder

Positie

Leider van de Vrijheids strijders

Affiliatie
  • Vrijheids strijders
  • Aarderijk
Eerste verschijning

110 Jet

Stem door

Crawford Wilson Engels

Jet komt de eerste keer voor in de gelijknamige aflevering Jet (aflevering) als de leider van de door hem opgerichte Vrijheids Strijders.

BiografieBewerken

Voor de serieBewerken

Toen Jet acht jaar oud was werden zijn ouders gedood door de Ruige Rhino's. Daardoor groeit Jet op als iemand die steeds wraak wilt nemen, en ook makkelijk onschuldige levens neemt. Dit gebeurt vooral bij mensen die van de vuurnatie zijn, hoewel hij ook gauw mensen uitschakelt die hem dwarszitten. Hij verzint zelfs leugens om mensen schuldig te doen lijken.

De VrijheidsstrijdersBewerken

Nadat zijn ouders vermoord werden en zijn stad vernietigd werd ging hij op de vlucht. Hij begon een leven in de bomen, waar hij een heuse stad met de andere vrijheidsstrijders maakte. Toen Team Avatar langskwam redden ze hen van de vuurnatie en namen ze Team Avater mee naar hun hutten, om een rondleiding te geven. Aang en Katara zijn meteen al enthousiast, hoewel Sokka Jet niet mag. Wanneer Jet een dam opblaast om een stad van de vuurnatie te vernietigen, keert Team Avatar zich tegen hem omdat hij onschuldige mensen vermoordt, en verlaat Team Avatar het bos van Jet.

Ba Sing SeBewerken

Na de ontmoeting met Team Avatar betert Jet zijn leven. Wanneer hij net als vele andere vluchtelingen naar Ba Sing Se gaat, komt hij Zuko en Iroh tegen. Zuko en Jet werken samen om eten voor de mensen op de veerboot te regelen. Wanneer Zuko Jet's aanbod om lid te worden van de vrijheidsstrijders afslaat en Jet merkt dat Iroh en Zuko vuurmeesters zijn, gaat hij hen bestuderen. Wanneer hij Zuko uitdaagt voor een gevecht in Iroh's theezaak wordt hij opgepakt door de Dai Li.

Jet's EindeBewerken

In een latere aflevering vind Jet een poster van Appa, die Aang kwijt is. Wanneer hij aanbiedt om te helpen zoeken, komt Sokka erachter dat de Dai Li, wanneer ze Jet oppakten, hem gehersenspoeld hebben. Jet ontkent het eerst, maar wanneer zijn geheugen opgefrist is bevestigt hij het en gaat hij samen met Team Avatar naar de schuilplaats van de Dai Li, het Laogai Meer. Tijdens een gevecht met de Dai Li werd hij geraakt met aarde door Long Feng (of hij toen is gestorven weten we niet). 

Aflevering VerschijningenBewerken

Boek 1: WaterBewerken

  • Jet (Eerste verschijning)

Boek 2: AardeBewerken

Boek 3: VuurBewerken

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki