Wikia

Avatar Wiki

Jin Wei

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk embleem.png
Jin Wei
Jin Wei
Biografische informatie
Origine

Aarderijk

Geslacht

Man

Haarkleur
Oogkleur
Persoonlijke informatie
Bondgenoten

Gan Jin

Vijanden

Zhang, Wei Jin

Beroep

Leider van de Gan Jin

Eerste verschijning

De Grote Afgrond

Jin Wei is de grondlegger van de Gan Jin, een volk dat bekend staat om de netheid.

WeiJinJinWei.png

Wei Jin en Jin Wei

Weijinyjinwei.png

Jin Wei en Wei Jin vechtend

GeschiedenisEdit

Volgens de Gan JinEdit

Volgens de Gan Jin moest Jin Wei voor een ritueel de Heilige Bol naar het westen brengen. Maar onderweg werd hij aangevallen door Wei Jin van de Zhang, die de Heilige Bol afpakte. Daardoor is de ruzie tussen de Gan Jin en de Zhang ontstaan ongeveer in 0 NSK.

Volgens de ZhangEdit

Volgens de Zhang was Wei Jin aan het wandelen toen hij iemand van de Gan Jin op de grond zag liggen. Het was Jin Wei die de Heilige Bol naar het westen moest brengen. Jin Wei zei tegen Wei Jin dat hij de Heilige Bol zo snel mogelijk naar zijn dorp moest terug brengen. Maar de Gan Jin dachten dat hij het had gestolen dus werd Wei Jin voor 20 jaar in een cel gegooid.

Volgens Avatar AangEdit

Volgens Avatar Aang waren Jin Wei en Wei Jin een tweeling van 8 jaar oud, die een spelletje waren aan het spelen met een bal. Jin Wei had de bal maar liet hem vallen, Wei Jin pakte hem op maar ging over de uitlijn, dus moest hij 2 minuten in de strafkooi zitten. Maar Avatar Aang vertelde nadat de Gan Jin en de Zhang wegwaren gelopen en vrede hadden gesticht dat hij het verhaal had verzonnen, zodat de ruzie over zou zijn.

Aflevering verschijningenEdit

Boek 1: Water Edit

Zie ookEdit

Around Wikia's network

Random Wiki