Wikia

Avatar Wiki

Kanganijn

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments3 Share

Aarderijk embleem.png
Icoon dieren.png
"Kanganijn"
Een Kanganijn met haar jongen
Algemene informatie
Natie (meest voorkomend)

Aarde

Eerste verschenen

Verhalen uit Ba Sing Se

Persoonlijk informatie
Oogkleur

Bruin

Vacht kleur(en)

Bruin, Licht Bruin

Hoe gevaarlijk is dit dier?

Ongevaarlijk

Overige informatie
Dieren combinatie

Konijn + Kangaroe

Afbeelding galerij (1)

Het Kanganijn is voor het eerst te zien in Verhalen uit Ba Sing Se, waar Aang de Ba Sing Se Dierentuin maakte met behulp van Luchtsturen en Aardesturen. Het dier leeft in het Aarderijk.

AnatomieEdit

Het Kanganijn heeft het gezicht en de lange flaporen van een konijn, maar het lichaam van een kangoeroe, waaronder ook de buidel. Het is bijna even groot als een volwassen man. Het hoofd van het Kangarij, net zoals zijn oren en nek, zijn bruin, hoewel zijn snuit beige is. Zijn bovenlichaam, voorpoten (met de uitzondering van zijn handen), buidel, buik en onderkant van zijn staart zijn beige. Zijn achterpoten, staart en handen daarentegen zijn bruin. Het is onbekend of alle Kanganijnen dezelfde kleurtekening hebben. Baby-Kanganijnen hebben een dik, aardappelachtig lichaam, gelijkend op dat van jonge konijnen.

VergelijkingEdit

Het Kanganijn is een kruising tussen een konijn en een kangoeroe of een Walibi. Het heeft het hoofd, oren en tanden van een konijn met het lichaam van een kangoeroe of Walibi. De jongen worden op dezelfde manier grootgebracht als die van een kangoeroe, waarbij de jongen dus in de buidel van de moeder verblijven. Net zoals bij een konijn, hebben Kanganijn vaak meerdere jongen tegelijk. Zowel konijnen en kangoeroes bewegen zich al springend voort, maar net als de kangoeroe beweegt het Kanganijn zich voort op zijn achterpoten.

GedragEdit

Volgens de dierenverzorger van de Ba Sing Se Dierentuin, Kenji, houden deze dieren van rondspringen op grote, open velden. Ze blijken ook een voorliefde te hebben voor kolen. De dieren dragen hun jongen in hun buidel totdat ze groot genoeg zijn om het op hun eentje te redden. Het Kanganijn dat te zien was in de Verhalen uit Ba Sing Se had drie jongen in haar buidel.

Around Wikia's network

Random Wiki