Wikia

Avatar Wiki

Kolau gebergte

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk embleem.png
Kolau gebergte
Kolau gebergte
Ruimtelijke Informatie
Locatie

Zuidwestelijk Aarderijk, in de buurt van Omashu (Bekijk de locatie op de kaart)

Type

Gebergte

Beheerder
Eerste verschijnin

De Koning van Omashu

Het Kolau gebergte ligt in het zuidwesten van het Aarderijk, in de buurt van de provinciale hoofdstad Omashu. De bergen staan op de plaats waar het Aardsturen is ontwikkeld, en het graf van de eerste twee Aardstuurders bevindt zich onder de bergen in de Grot van de Twee Geliefden.

Geografie Edit

Hoewel het noorden en het westen van de bergen zijn omgeven door bossen, heeft het zuid-oostelijke deel te maken met grote droogte. Kleine naaldbossen groeien aan de voet van de bergen, maar hoger op de bergen groeien er grote grasvlaktes die nog hoger ook verdwijnen. De toppen van de bergen zijn rotsachtig en droog, zonder begroeiing. Hoewel de grote stad Omashu zich in een bergketen bevindt, zijn er geen andere bekende nederzettingen in het gebied bekend.

Geschiedenis Edit

Deze bergketen is traditioneel bekend als de plek waar de eerste Aardstuurders leefden, Oma en Shu, waarvan de stammen aan weerszijden van de berg woonden. Ondanks dat de stammen vijanden waren, ontmoette de twee geliefden elkaar op een dag per ongeluk op de top van de berg. Ze waren verboden elkaar ze zien, dus leerden ze Aardsturen van de Dasmollen. Hierna maakten ze een grot die nu bekend staat als de Grot van de Twee Geliefden waarin ze, naar de legende, elkaar ontmoette. Toen Shu werd gedood in de oorlog weg Oma radeloos van verdriet, ze liet zien hoe sterk haar Aardsturen was, maar in plaats van de dorpelingen te vermoorden, verklaarde ze de oorlog voorbij. De mensen van de beide dorpen verlieten hun dorpen om op een van de bergen een nieuwe stad te bouwen waar ze als een volk samen zouden leven. De stad werd "Omashu" genoemd, als monument voor de trouwe liefde van het paar.

Trivia Edit

  • De naam van deze bergketen lijkt op "Koolau", dit is een gebergte op het eiland "Oahu" in Hawaï. Deze bergketen is eigenlijk een uitgedoofde vulkaan.

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki