Wikia

Avatar Wiki

Kristallen Catacombe

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk embleem.png
De Kristallen Catacombe.png
Kristallen catacombe
Fysieke informatie
Locatie

Ba Sing Se

Regering
Eerste verschijning

De Tweesprong van het Lot

Onder het paleis, en waarschijnlijk dieper onder de stad, ligt het oude Ba Sing Se, een oude stad diep onder het aard oppervlak. Deze catacombe zijn de overgeblevenen van de eerste nederzetting van Ba Sing Se, gegraven door aardestuurders. Wanneer de stad uitgroeide en zich over het oppervlak verspreidde, werden de catacombe verlaten en werd uiteindelijk begraven onder de stad. In de kristallen catacombe ligt nog steeds het oude steen structuur, een waterval, een meer en de groene kristallen die Ba Sing Se bekendheid gaven.

De Kristal Catacombe werd door de Dai Li ook gebruikt als gevangenis.

GeschiedenisEdit

Katara ondekte dat Iroh en Zuko in Ba Sing Se zijn en wilde de Aarde Koning waarschuwen maar werd gevangen genomen door Azula die de stad had geïnfiltreerd en de Dai Li tot haar beheersing had gekregen. Kort daarna word Zuko ook gevangen genomen in dezelfde gevangenis waar Katara een beetje begrip kreeg voor Zuko. Al kort daarna komen Iroh en Aang de gevangenis gezamenlijk binnen lopen en Katara ging met Aang mee, maar ze werden al gauw achtervolgd door Azula en de Dai Li. Ze raken in een gevecht en opeens kwam Zuko de zaal in en besloot om de zijde van Azula te kiezen en verraadde hierbij zijn oom Iroh. Katara weet zich te verdedigen tegen de Dai Li, Zuko en Azula maar niet voor lang. Opeens betrad Aang zijn Avatar Trance maar werd in de trance geschoten met bliksem door Azula en Aang valt neer. Vervolgens kwam Iroh en verdedigde Katara en Aang waardoor ze konden ontsnappen.

Around Wikia's network

Random Wiki