Wikia

Avatar Wiki

Kroon van de Vuurheer

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vuurnatie embleem.png

De Kroon van de Vuurheer is een Koninklijk voorwerp van de Vuurnatie. Het is altijd de bedoeling geweest dat alleen de Vuurheer deze Kroon zou dragen. Het uiterlijk van de Kroon bevat het nationale symbool, omgeven door twee extra "vlammen". De Kroon van de Vuurheer wordt gedragen in een haarknot omringende band. De vlammen en het symbool zijn gemaakt van goud, terwijl de band ook gemaakt is van goud, met koper in het middenstuk. 

Geschiedenis van de KroonEdit

De Kroon is altijd overgegaan van Vuurheer op Vuurheer. Direct na het cremeren van de overleden Vuurheer (zoals te zien is bij Azulon in Zuko Alleen) wordt de nieuwe Vuurheer gekroond door de leider van de Vuurwijzen. Het is bekend dat de Kroon is gedragen door ten minste zes Vuurheren (Sozin's grootvader; Sozin's vader; Sozin; Azulon; Ozai; Zuko).

De Kroon, waarvan bekend is dat het de grootste en sierlijke kroon is van de Vuurnatie, werd nationaal door de burgers erkend als een symbool voor de Vuurheer en voor de Vuurnatie. Nadat Vuurheer Sozin de 100 jarige oorlog begon, werd de Kroon ook een symbool voor de tiranieke en dictaturele macht van de Vuurheer. Omdat de titel van Vuurheer oorspronkelijk uitging naar de sterkste vuurmeester in het land, was de Kroon ook een symbool van macht en kracht van de Vuurheer. Sommigen beweren  dan ook dat de Kroon een soort van angst naar voren moest brengen: je zat bij de meest gevaarlijke vuurmeester van het land.

Hoewel het gebruikelijk is dat de Vuurheer de Kroon draagt van zijn kroning tot aan zijn dood, is dit niet altijd het geval. Kroonprins Iroh droeg zijn Kroon nooit en ook Vuurheer Azula is nooit gekroond. Van Vuurheer Zuko is het bekend dat hij, nadat hij gekroond werd, in Ba Sing Se zijn Kroon niet droeg.

Dragers van de KroonEdit

  • Sozin's grootvader
  • Vuurheer Hoku (Sozin's Vader)
  • Vuurheer Sozin
  • Vuurheer Azulon
  • Vuurheer Ozai
  • Vuurheer Zuko
  • Dochter van Zuko

Around Wikia's network

Random Wiki