Wikia

Avatar Wiki

Kyoshi Krijgers

Opmerkingen4
1.017 pagina's
op deze wiki
Aarderijk embleem
Long Feng 218 Ik kan het verklaren, Majesteit. Dit is niets anders dan een... nieuwbouw project.

1rightarrow Voor de organisatie uit de The Last Airbender, zie Kyoshi Krijgers. Voor de aflevering zie De Krijgers van Kyoshi.
Kyoshi krijgers
Kyoshi Krijgers
Algemene informatie
Leider(s)

Suki

Bekende leden
Stichter(s)

waarschijnlijk Avatar Kyoshi

Hoofdkwartier

Kyoshi Eiland

De Kyoshi Krijgers (教师勇士) zijn een groep vrouwelijke krijgers geleid door Suki. De groep is opgericht door Avatar Kyoshi en ze wonen ook op haar eiland. Sokka is ook lid geworden in aflevering 104 De Krijgers van Kyoshi. De groep komt weer in beeld in aflevering 216 Appa's verloren dagen hier worden ze opgepakt door Azula. Ze worden weer vrijgelaten in Sozin's Komeet, Deel 4: Avatar Aang. Ty Lee is in die aflevering ook lid geworden.

Uitrusting Bewerken

De Kyoshi Krijgers dragen donker groene gewaden, een harnas, Arm- en beenbescherming en ook handschoenen. Ze hebben allen een hoofddeksel met een gouden plaat hiermee wordt tevens ook de rang aangegeven, zo zien we dat Suki vier uitsteeksels heeft. Deze krijgers worden gekenmerkt door hun metalen waaiers. Ook hebben ze een zwaard maar dit word meer als tweede wapen gebruikt en ze beschikken over een schild dat op dezelfde manier geopend word als de waaier maar dan helemaal rond.

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki