Wikia

Avatar Wiki

Laogai Meer

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

1rightarrow.png Voor de aflevering zie: "Het Laogai Meer"
Aarderijk embleem.png
Laogai Meer
勞改湖
Laogai Meer
Fysieke informatie
Locatie
Regering
Positie

Onbewoond

Heerser
Eerste verschijning

"217 Het Laogai Meer"

Het Laogai Meer is een kleine meer gelegen binnen de buitenmuur van Ba Sing Se. Er wordt door Joo Dee geïnsinueerd dat Lake Laogai een vakantie plek in het agrarisch gebied is. Lake Laogai is ook de vermomming voor een sinistere plek - het is een uitvalsbasis voor de Dai Li diep onder de bedding van het meer. Het meer heeft een grote rol in aflevering 217 Het Laogai Meer.

Laogai 002.jpg

Dit is een van de gangen.

Dai Li basis Edit

Verborgen onder het water van het Laogai Meer is een ondergrondse bunker die door de Dai Li agenten wordt gebruikt. Deze wordt geleid door de minister van cultuur Long Feng. Het bestaat uit vele kamers en tunnels die als gevangenis cellen worden gebruikt. De Dai Li heeft er zijn geheime hoofdkartier. De cellen zijn uitgerust met apperatuur die wordt gebruikt om mensen te hersenspoelen zodat ze de oorlog vergeten. Dat is nodig omdat de Aardkoning niets van de oorlog af weet. Ook Jet werd opgepakt omdat hij Zuko en Iroh beschuldigde vuurmeesters te zijn. In aflevering 218 De Aarde Koning werd verondersteld dat de basis is vernietigd maar dat is niet bevestigd.

Map kaart.jpg

De landkaart, rechtsboven bij Ba Sing Se ligt het Laogai Meer.

Trivia Edit

  • De term Laogai is een afkorting van Laodong Gaizao, 劳动 改造, wat betekent "hervorming door arbeid" en verwijst naar het gebruik van gevangenis arbeid in China. De Laogai waren een reeks van werkkampen waar tegenstanders van Mao Zedong werden heen gestuurd.
  • Lake Laogai is een van de weinige meren die zichtbaar zijn op de kaart van de Avatar wereld.

Around Wikia's network

Random Wiki