Wikia

Avatar Wiki

Leeuwenschildpad

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments7 Share

NeutraalArena.png
Icoon dieren.png

Leeuwenschildpad
Leeuwschildpadden
Biografische Informatie
Origine

Neutraal

Fysieke Beschrijving
Lengte

Groot

Haarkleur

Bruin

Oogkleur

Goud

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

Aang
Momo

Beroep

Energiestuurleraar

Eerste Verschijning

De Leeuwenschilpad is het oudste en grootste dier op aarde. De Leeuwenschilpad leerde de mensen hoe ze moesten energiesturen en wat daar het nut van is.

TriviaEdit

  • De leeuwenschildpad is een paar keer getoond voor Sozin's komeet:
  • De Engelse stem van de leeuwenschildpad is gedaan dor Kevin Michael Richardson, die ook de Engelse stemmen van Tyro en De Grote Valse Hippo doet.
  • Een eiland dat eigenlijk een gigantisch wezen blijkt te zijn, stamt af van vele mythologische verhalen.

In te tijd voor de avatar leefden de vier naties apart van elkaar en wisten nauwelijks van elkaars bestaan. Ieder natie leefde bovenop een Leeuwen Schildpad. Het was een complete dorp. De een zweefde in de lucht en de ander zat bijvoorbeeld op de grond. En ieder Leeuwen Schildpad was instaat zijn inwoners, de kracht van de element te geven. De een kan de element vuur geven en de ander kan dan weer alleen de element water geven. Ze zijn ook instaat de stuurkunsten te ontnemen.

Deze stuurkunsten werden gegeven zodat mensen voedsel konden verzamelen, na het verzamelen moest het element teruggeven worden aan de Leeuwen Schildpad voordat ze het dorp weer betraden.

De Leeuwen Schildpad.png

Een concept-art van de Leeuwen Schildpad.

Aang Lion Turtle.png

De leeuwenschildpad leert Aang energiesturen.

Around Wikia's network

Random Wiki