Wikia

Avatar Wiki

Lo

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vuurnatie embleem.png
Lo
Lo
Biografische Informatie
Origine

Vuurnatie

Leeftijd

Oud

Fysieke Beschrijving
Geslacht

Vrouwelijk

Haarkleur

Wit (vroeger bruin)

Oogkleur

Goud

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

Li, Zuko, Ty Lee, Mai

Vijanden

Azula

Beroep
  • Politiek adviseur van Azula
  • Vuurstuur lerares (géén Vuurmeester)
Affiliatie
  • Vuurnatie Koninklijke Familie
Eerste verschijning

201 De Avatar Trance

Stem door

Takayo Fischer Engels

Lo en haar tweelingzus, Li, zijn Azula's bejaarde adviseurs. Er is niet veel meer over hun bekend. Lo lijkt een koude, gefocust persoon te zijn die Azula heeft geholpen met haar dorst naar macht.

Geschiedenis Edit

In aflevering 203 Terugkeer naar Omashu, werden Lo en haar tweeling zus aan de kant gezet als adviseur. Azula wilde liever een klein elite team om op Avatar Aang en Prins Zuko te jagen.

Lo en Li werden daarna gezien in aflevering 301 De Ontwaking. Hierin riepen ze de overwinning op het Aarderijk uit op het plein van de Hoofdstad. Hierbij eerden ze Azula en de teruggekeerde Zuko.

Later in aflevering 315 Het Strand, moeten Zuko, Mai, Ty Lee en Azula verplicht op vakantie op het Sinteleiland. Daar staat een klein maar comfortable strandhuis, deze is van Lo en Li. Ze hebben dit huis geërft van hun ouders. Wanneer het leven in de Vuurnatie Hoofdstad te druk wordt, vluchten de twee zussen naar het eiland om te ontspannen. Aan een van de muren van het huis hangt een poster met twee knappe jonge vrouwen. Ty Lee vraagt wie dat zijn en Lo antwoord: "Zie je dat niet, dat zijn Li en ik". Hierdoor moet Zuko overgeven. Later verteld ze de kinderen dat het strand speciale krachten heeft, het veranderd mensen, het maakt zelfs de scherpste randen glad. Hier klapt Li in haar handen en ze zegt dat ze naar het feest gaan. Ze laten hun boven kleding vallen, en ze hebben een zwem outfit aan. Om Zuko te beschermen tegen dit onaangename beeld, doet Mai haar hand voor zijn ogen.

In de finale van Seizoen 3, is Azula bezig met het verbannen van haar onderdanen. Dan komen Lo en Li binnen, en ze twijfelen de beslissing om Azula tot Vuurheer te kronen. Nadat ze dit hebben gezegt wordt Azula kwaad. Ze vraagt wie dat gezegt heeft en de twee zussen wijzen naar elkaar. Omdat Azula een oplossing wil laat ze de tweeling tegen elkaar vechten in een Agni Kai. Maar Lo en Li zijn beide geen Vuurmeester, waardoor dit niet kan. Als oplossing verband Azula Lo maar tegelijkertijd wijst ze naar Li. Hierdoor weten de zussen niet wie er weg moet.

Hierna is er niets meer over Lo gehoord.

VerschijningenEdit

(onvolledig)

Boek 3: VuurEdit

Het Ontwaken

terugkeer naar omashuEdit

Trivia Edit

  • Lo's naam komt waarschijnlijk van luō luō (羅羅). Dit is Chinees voor 'eindeloos mompelen'.
  • Lo en Li hebben allebei uitgezakte oorlellen maar ze hebben geen oorbellen.
  • Hoewel Lo en Li oud zijn, zijn ze wel technisch. Volgens de makers zijn zij namelijk degene die de Tank Trein besturen.

Around Wikia's network

Random Wiki