Wikia

Avatar Wiki

Long Feng

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk embleem.png
Aarderijk icoon.png
Long Feng
龍鳳
Long Feng
Biografische informatie
Origine
Leeftijd

Middelbaar

Geboorte

ca. 50 NSK

Geslacht

Mannelijk

Haarkleur

Zwart

Oogkleur

Groen

Persoonlijke informatie
Bondgenoten

Dai Li (voormalig)

Vijanden

Azula Team Avatar, Jet, Kuei, Dai Li en meer...

Favoriete wapen

Aarde

Gevechtsstijl(en)

Aardsturen

Beroep

Groot Secretaris, Minister van Cultuur, Hoofd van de Dai Li (voormalig)

Positie
  • Groot Secretariaat van Ba Sing Se (voormailg)
  • Hoofd van de Dai Li (voormailg)
  • Aardstuur Meester
  • Aarderijk gevangene
Affiliatie
Eerste verschijning

"Stad van Muren en Geheimen"

Stem door

Clancy BrownEngels

Long Feng was de Groot Secretaris van Ba Sing Se en de kwaadaardige leider van de Dai Li. Hij was de persoonlijke adviseur van de Aarde Koning en verborg het bestaan van de oorlog buiten de muren van de stad, terwijl de Dai Li zijn bevelen op droegen waardoor hij de macht kreeg over het volk. Long Feng is een zeer invloedrijke, charismatisch, manipulatieve en op macht belust persoon.

Team AvatarEdit

Met de komst van Team Avatar in de stad, ving Long Feng hun verloren bizon Appa, door de zoektocht zouden ze de balans in Ba Sing Se verstoren die hij en Dai Li gemaakt hadden in de stad. Zijn echte motieven werden blootgesteld door de Avatar wanneer Aang en het team bewezen dat Long Feng gelogen had door de Vuurnatie Boor te laten zien die zich in de buitenste muur bevond. Hierdoor werd hij in de gevangenis gestopt.

Echter, waren de Dai Li nog steeds trouw aan hun leider, en Long Feng sloot een deal met Prinses Azula, die de stad had geïnfiltreerd, door haar de Avatar te geven in ruil voor de macht over de stad. Ze won echter de loyaliteit van de Dai Li en veroverde Ba Sing Se in de naam van de Vuurnatie.

Vaardigheden Edit

Hoewel hij het meest bedreven was in het manipuleren van anderen en het bestuur, heeft Long Feng zichzelf bewezen als een bekwame aardstuurder op een paar gelegenheden. De eerste was tijdens "Appa's Verloren Dagen", waar hij een enorme plaat van grond op Appa omgekanteld had in het vastleggen van Appa. In "Het Laogai Meer", weergaf Long Feng een redelijke mate van vaardigheden door gevechten te vermijden van Aang en het zwaard van Jet. Hij wist Jet te vermoorden met een fatale klap van aarde.

Samen met Aardesturen, is Long Feng een deskundige in de hypnose, van de gebruikte methoden van de Dai Li. Door te zeggen: "De Aarde Koning heeft u uitgenodigd om Meer Laogai te bezoeken", kan hij ertoe leiden dat mensen die zijn blootgesteld aan de hypnose van de Dai Li's, zoals Jet en Joo Dee, elk woord gaan gehoorzamen die hij zegt. De trance kan worden doorbroken als een sterke herinnering wordt opgeroepen in de gedachte van het slachtoffer.

Trivia Edit

  • "Long" is Mandarijn/Kantonees voor draak en Fang is engels voor tand. De letterlijke vertaling is dus Drakentand.

Zie ook Edit

Voorganger:
Onbekend
Groot secretaris van Ba Sing Se
ca. 79 - juni 100 NSK
Opgevolgd door:
Joo Dee
Voorganger:
Onbekend
Minister van Cultuur
Onbekend - juni 100 NSK
Opgevolgd door:
Onbekend
Voorganger:
Onbekend, uiteindelijk Avatar Kyoshi
Hoofd van de Dai Li
Onbekend - juni 100 NSK
Opgevolgd door:
Azula

Around Wikia's network

Random Wiki