Wikia

Avatar Wiki

Luchtnomade Genocide

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vorige

Geen (Begin van het conflict)

Volgende

Onbekend, uiteindelijk Slag van Han Tui

Luchtnomaden Genocide
Verwoeste Luchttempels
Begin

Herfst, 0NSK

Einde

Herfst, 0 NSK

Locatie

Noordelijke Luchttempel
Oostelijke Luchttempel
Zuidelijke Luchttempel
Westelijke Luchttempel

Resultaat
Krachten
Bevelhebbers
Militanten
Verliezen
[Sjabloon]

De Luchtnomaden Genocide was een enorm bloedbad dat werd aangericht door de Vuurnatie tegen de Luchtnomaden in het jaar 0 NSK. De Noordelijke, Oostelijke, Zuidelijke en de Westelijke Luchttempel werden tijdens de aanval aangevallen. De aanval werd geleidt door Vuurheer Sozin en was bedoeld om de nieuwe Avatar uit te roeien en de Avatar cyclus te verbreken. De Lucht Nomaden Genocide wordt gemarkeerd als het begin van de Oorlog die de Vuurnatie startte tegen de overige naties. Als een resultaat van de Luchtnomaden Genocide waren Avatar Aang en Luchtbizon Appa de enige overlevenden van de aanval. De Luchtnomaden werden volledig uitgeroeid tijdens de genocide.

Proloog Edit

"Ons rijk is het meest succesvolle in de geschiedenis. Het is tijd dat we het uitbreiden!"
Vuurheer Sozin tegen Avatar Roku[bron]

Voor jaren leefden de Vier naties in balans en in vrede met elkaar. De Avatar was ervoor om deze balans in de wereld te behouden en streef naar dit doel. Wanneer Vuurheer Sozin aan de macht kwam, begon hij steeds meer te verlangen naar macht. Vuurheer Sozin was een goede vriend met Avatar Roku, totdat Vuurheer Sozin besloot om een Vuurnatie kolonie te stichten in het Aarderijk en zijn plannen te uitten. Wanneer Avatar Roku hierachter kwam, waarschuwde hij Vuurheer Sozin om te stoppen met zijn activiteiten anders zou hij ingrijpen. Vuurheer Sozin nam zijn aanbod uiteindelijk aan en besloot om geen acties meer te ondernemen, aangezien Avatar Roku veel te krachtig bleek te zijn.

Wanneer enkele jaren later de vulkaan op Roku's Eiland uitbarstte, besloot Vuurheer Sozin om Avatar Roku te helpen met het bestrijden van de vulkaan. Echter realiseerde hij zich dat hij zonder de Avatar zijn plannen kon uitvoeren en besloot om Avatar Roku achter te laten, die giftige gassen had ingeademd. Hierdoor overleed Avatar Roku op het eiland en kon Vuurheer Sozin beginnen met zijn plannen om zijn rijk uit te breiden. Echter realiseerde Vuurheer Sozin zich dat hij zijn plannen niet kon waar maken als de Avatar nog in leven was en wilde de Avatar cyclus verbreken. Hij wist dat de nieuwe Avatar geboren zou worden in de Luchtnomaden natie en plande om die het eerst aan te vallen.

Met de kennis dat de komeet zou terugkeren, besloot Vuurheer Sozin om op die dag de Luchtnomaden aan te vallen en de oorlog te beginnen, aangezien de komeet vuurstuurders extra krachten geeft.[1]

Wanneer Avatar Roku overleed, werd Avatar Aang geboren in de Luchtnomaden. Toen Aang twaalf jaar was geworden, vertelde de monniken hem dat hij de Avatar, in plaats dat dit verteld werd op de gebruikelijke leeftijd van zestien jaar. Aang was voor deze periode al een Luchtmeester geworden en ontving zijn Luchtnomade Tatoeages. Zijn mentor, monnik Gyatso wilde minder druk op Aang leggen, aangezien er een oorlog dreigde aan te komen. Echter besloot de Raad van Ouderen dat Aang moest worden overgeplaatst naar de Westelijke Luchttempel. Toen Aang achter dit besluit kwam, besloot Aang om op zijn vliegende Luchtbizon weg te vluchten. Aang vluchtte richting het zuiden waar hij terecht kwam in een storm en in de zee stortte. Toen hij en Appa weg zonken in de zee, raakte Aang in zijn Avatar Trance waardoor hij zichzelf en Appa wist in te vriezen.[2] Kort hierna zou Vuurheer Sozin beginnen met zijn aanval op de Luchttempels.[1]

De aanval op Luchttempels Edit

"Dus besloot ik om de Luchttempels uit te roeien."
Vuurheer Sozin[bron]
Komeet.png

De komst van Komeet zorgde voor extra krachten onder vuurstuurders.

Wanneer de Komeet in het jaar 0 NSK de atmosfeer wist te bereiken, viel de Vuurnatie de vier Luchttempels aan. Vuurstuurders kregen door de Komeet extra krachten waardoor de Vuurnatie erg machtig en krachtig waren geworden.

De Westelijke Luchttempel werd aangevallen en was van strategisch belang, aangezien het gebouwd was onder een klif. De Westelijke Luchttempel werd amper beschadigd tijdens deze aanval. Vervolgens viel de Vuurnatie de Zuidelijke Luchttempel aan. Deze strijd was wellicht moeilijker voor de Vuurnatie, aangezien ze verschillende overblijfselen achterlieten na het gevecht. Tijdens dit gevecht kwam onder ander monnik Gyatso om het leven. Vervolgens vielen ze de Noordelijke Luchttempel aan. Ook werd de Oostelijke Luchttempel aangevallen. Waarschijnlijk vermoordden de Vuurnatie hier ook de populatie Luchtbizons die leefden in en rondom de Oostelijke Luchttempel.[2] De Luchttempels werden tijdens de aanval niet volledig vernietigd of beschadigd. Dit is de begin van de oorlog.

Naslag Edit

"Waarom kijkt iedereen zo naar me?
Dat komt misschien omdat niemand in geen honderd jaar een Luchtnomade heeft gezien.
"
Aang en Kanna[bron]

Doordat Avatar Aang zichzelf en Appa had ingevroren waren zij de enige overlevenden. Avatar Aang was daarbij de enige overlevende Luchtnomade en Appa was de enige overlevende Luchtbizon.[3] Echter is het onbekend of Aang wellicht de enige overlevende Luchtnomade was, aangezien er geen berichten zijn geweest van overlevenden gaat men ervan uit dat Aang de enige overlevende is. Hierdoor was het voor de komende jaren een vraag of er nog levende Luchtnomaden in leven waren, of dat de Avatar nog in leven was en de Avatar cyclus verbroken was. In de komende honderd jaar had niemand ooit iets meer vernomen van de Avatar en was het verhaal over de Avatar een legende geworden voor vele inwoners van de Vier naties. Echter zag de Vuurnatie de Avatar nog steeds als een grote bedreiging en besloot om zoektochten te houden. Vuurheer Sozin begon gelijk met deze taak toen de Oorlog begonnen was en heeft een lange periode van zijn leven besteed aan het zoeken van de nieuwe Avatar, met geen succes.[1] Ook hebben zijn kinderen verschillende pogingen gedaan om de Avatar te zoeken, inclusief prins Azulon, prins Ozai en kroonprins Zuko. Voor kroonprins Zuko was het vinden van de Avatar een erg belangrijke taak, aangezien hij met het vinden van de Avatar zijn eer weer zou terug verdienen bij zijn vader, Vuurheer Ozai.[4]

Na de Luchtnomaden Genocide werd de komeet hernoemd naar Sozins Komeet. In de Vuurnatie werd de Komeet vereerd en werd het een symbool voor de macht van Vuurheer Sozin.[5]

Het lijk van Gyatso.png

Het stoffelijk overschot van monnik Gyatso.

Honderd jaar na de Genocide, wist Avatar Aang zich uit het ijs te krijgen en werd hij ontdekt door Katara en Sokka van de Zuidelijke Waterstam. Aang kwam er vervolgens achter dat honderd jaar zat ingevroren in het ijs en dat de wereld veranderd was tijdens zijn absentie. Wanneer hij de Zuidelijke Luchttempel opzocht vond hij het stoffelijk overschot van monnik Gyatso, waardoor hij erg van streek was en zichzelf in de Avatar Trance wist te raken. Terwijl Aang in de Avatar Trance raakte, begonnen alle standbeelden in de Zuidelijke Luchttempel te gloeien, net als verschillende voorwerpen in tempels in het Aarderijk, de Noordelijke Waterstam en in de Vuurnatie. Hierdoor wisten verschillende personen dat de Avatar was teruggekeerd. Aang stond op het punt om alles om zich heen te vernietigen maar Katara wist hem te kalmeren.

Later keerde Aang terug naar de Noordelijke Luchttempel waar hij erachter kwam dat de tempel een toevluchtsoord was geworden voor vluchtelingen van het Aarderijk voor de Vuurnatie. De tempel was helemaal verbouwd door de Mechanist waardoor volgens Aang de tempel gevandaliseerd was.[6]

Later bleek dat de Oostelijke Luchttempel het nieuwe thuis was geworden van Goeroe Pathik. Aang ging terug naar de tempel om te leren van Pathik hoe hij de Avatar Trance kon beheersen.[7]

Na de mislukte Invasie van de Vuurnatie, vluchtte de overlevenden naar de Westelijke Luchttempel. Wanneer Explosie Man arriveerde om Aang te vermoorden, vernietigde hij delen van de tempel. Wanneer Sokka hem raakte met zijn boemerang, blies Explosie Man zichzelf op met een gedeelte van de tempel waardoor hij in de klif viel.[8] Enkele dagen later werd Team Avatar aangevallen door Azula en een Vuurnatie Luchtschip. Hierbij werden delen van de tempel vernietigd maar het team wist te ontsnappen.[9]

Overlevenden Edit

Slachtoffers Edit

Verschijningen Edit

Boek 1: WaterEdit

Boek 2: AardeEdit

Boek 3: VuurEdit

Voetnoten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki