Wikia

Avatar Wiki

Luchtscooter

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Lucht Nomaden embleem.png
Lucht nomaden icoon.png
Luchtscooter.png
Luchtscooter
Algemene Informatie
Element

Lucht

Bron

Aang

Geleerd van

Bedacht door Aang

Alternatieve stylen

Luchtwiel

Sub-techniek van

Luchtbal

De Luchtscooter is een Luchtstuur-techniek uitgevonden door Avatar Aang. Het is een vorm van vervoer door middel van Luchtsturen over de grond, waardoor een bal van lucht wordt gevormd waar de Luchtmeesters op kunnen gaan zitten. Een variant op de Luchtscooter is het Luchtwiel.

De techniek Edit

De Lucht Scooter.png

Luchtscooter

Tussen 1 VSK en 0 NSK vindt Aang, die later Avatar zou worden, de techniek uit van de Luchtscooter. Je moet eerst een bal van lucht maken, door middel van luchtsturen, en er dan vervolgens snel op springen. Als je op de bal zit moet je er op balanceren voordat je rondt draait en eraf valt. Door het uitvinden van deze techniek werd Aang bevordert tot Luchtmeester waardoor hij zijn tatoeages kreeg. Aang leerde de techniek door aan de andere Luchtnomade studenten. In zijn leven gebruikte Avatar Aang deze techniek regelmatig. Uiteindelijk leerde Aang deze techniek te verbeteren door erop te staan, in plaats van erop te zitten. Hij leerde het vervolgens aan zijn zoon Tenzin, die het vervolgens ook aan zijn dochters Jinora en Ikki leerde. Dit zijn de enige overgebleven Luchtnomaden, en daardoor ook de enige mensen die deze techniek beheersen.

MeestersEdit

VerschijningenEdit

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki