Wikia

Avatar Wiki

Mai

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments7 Share

Vuurnatie embleem.png

Mai

Mai
Biografische Informatie
Origine

Vuurnatie

Leeftijd

15

Geboorte

84 NSK

Fysieke Beschrijving
Geslacht

Vrouwelijk

Haarkleur

Zwart

Oogkleur

Goud

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

Ukano, Michi, Tom-Tom, Ty Lee, Zuko, Team Avatar

Vijanden

Azula, Ozai

Wapen naar keuze

Messen

Gevechtsstijl(en)

Shuriken-jutsu

Positie

Hoog geplaatst Vuurnatie burger

Affiliatie

Vuurnatie

Eerste verschijning

203 Terug naar Omashu

Stem door

Cricket Leigh Engels

Mai is de dochter van de Ukano en zijn vrouw en oudere zus van Tom-Tom. Ze behoorde tot Azula's elite team die haar hielp in een poging om Iroh en Zuko en Team Avatar te pakken. Mai werd op jonge leeftijd naar een Vuurnatie school voor meiden gestuurd waar ze vrienden werd met prinses Azula en Ty Lee.

Mai is zeer getalenteerd in het werpen van messen en heeft een saaie persoonlijkheid. Ze maakt vooral gebruik van kleine messen die verstopt zitten in haar kleding en kan het opnemen tegen ervaren stuurders, terwijl ze zelf geen stuurder is. Door haar unieke talent besloot Azula om haar deel te laten maken aan haar team samen met Ty Lee.

Mai had al interesse in Zuko op jonge leeftijd en had een relatie met hem. Echter nadat Zuko de relatie verbroken had, besloot zij om hem toch te helpen door hem en Sokka te helpen ontsnappen uit De Kokende Rots door Azula te verraden. Hierdoor werd ze zelf opgesloten in de gevangenis , maar werd vrij gelaten na het einde van de oorlog. Ze zette de relatie voort met Zuko, nu Zuko gekroond werd tot Vuurheer. Helaas maakt ze het in de The Promise Part 2 uit met Zuko, omdat hij te veel bezig is met de toestand in Yu Dao. Er is ook een strip over haar gemaakt, Rebound. Daarin verwerkt ze haar relatie.

Familie Edit

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki