Wikia

Avatar Wiki

Makapu

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Makapu in 100 NSK met een aarde muur eromheen.
Makapu
Fysieke informatie
Locatie

Noordwestelijk Aarderijk

Regering
Positie

Boerendorp

Religieuze voorbeeld

een waarzegger

Munt

aardrijk valuta

Eigenaar

aarde koning kuei

Eerste verschijning

De Waarzegster

Makapu is een klein boerendorpje gelegen in het noordwesten van het Aarderijk, een de voet van de gelijknamige vulkaan.

GeschiedenisEdit

Makapu 2.png

De dorpelingen wachten op Tante Wu's jaarlijkse lezing.

Lang geleden werd Makapu aan de voet van de vulkaan gevestigd omdat er veel vruchtbare grond lag. Het enige nadeel van de plaats was het risico dat de vulkaan opeens zou uitbarsten. Makapu is nooit geraakt door de oorlog , vanwege haar ligging tussen de bergen. Het was altijd een traditie van de stad om eens per jaar met z'n alle naar de top van de vulkaan af te reizen, om te zien of de vulkaan niet zal uitbarsten. Sinds Tante Wu in het dorpje woont, is het de taditie om dat niet te doen. In het dorpje komen veel Kalkoen Eenden voor.

In 100 NSK kwamen Avatar Aang, Katara en Sokka naar het dorpje toe. Ze kwamen erachter dat de voorspellingen van Tante Wu helemaal niet waar waren. Tante Wu voorspelde namelijk dat de vulkaan niet zou uitbarsten, maar de volgende dag barste de vulkaan uit. Avatar Aang redde het dorpje van de vulkaan, waardoor er nu een grote muur van aarde om het dorpje heen staat.

Later kwamen Zuko, Iroh en June met haar Shirshu Nyla naar het dorpje toe omdat ze naar Team Avatar zochten.

Na de oorlog werd Makapu deel van de nieuw gevormde Verenigde Republiek Naties 

LocatiesEdit

Makapu vulkaan.png

Makapu vulkaan

Makapu VulkaanEdit

1rightarrow.png Zie voor meer informatie: Makapu vulkaan

De Makapu vulkaan is een grote vulkaan die naast het dorpje ligt. In 100 NSK barstte de vulkaan echt uit. Op de vulcaan groeiden een paar Panda Lelies.

Bekende inwonersEdit

Aflevering verschijningenEdit

Boek 1: WaterEdit

Around Wikia's network

Random Wiki