Wikia

Avatar Wiki

Mangoest Draak

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

"Mangoest draak"
Mangoest Draak
Algemene informatie
Natie (meest voorkomend)

Vuur

Eerste verschenen

De Jacht

Persoonlijk informatie
Hoe gevaarlijk is dit dier?

Zeer gevaarlijk

Overige informatie
Dieren combinatie

Hagedis

Afbeelding galerij (1)

Mangoest Draken zijn gigantische getemde hagedissen uit de tropische jungle van de Vuurnatie. Mangoest Draken werden gebruikt door Azula, Mai end Ty Lee om de Avatar te achtervolgen.

AnatomieEdit

De Mangoest Draak gelijkt zeer hard op de kroonbasilisk door zijn typische tekening, hoge borst en kam op het hoofd. Deze enorme hagedissen zijn ongeveer 3 tot 5 meter land van hun snuit tot hun staart. Ze hebben heldere gele ogen en kunnen bereden worden om te reizen. De Mangoest Draken zijn grote dieren die bereden worden als een paard, hoewel Mangoest Draken veelzijdiger zijn. Hun snelle, mangoest-achtige reflexen stellen hen in staat om bijna elke aanval te ontwijken en dankzij hun hagedis-achtige vaardigheden kunnen ze over bijna elk obstakels kruipen, zelfs over muren en over water. Het berijden van deze dieren vraagt wat vaardigheid, vooral wanneer het op zijn achterpoten begint te lopen.

OorsprongEdit

Deze dieren komen oorspronkelijk uit de tropische jungles van de Vuurnatie.

VergelijkingEdit

Deze gigantische reptielen komen het meeste overeen met de groene kroonbasilisk. Zijn tekening en hoge borst trekken zeer hard op die van zijn reuze tegenhanger in de wereld van Avatar. De groene kroonbasilisk beschikt ook over de mogelijkheid om korte afstanden over water te lopen.

Around Wikia's network

Random Wiki