Wikia

Avatar Wiki

Mechanist

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk embleem.png
Mechanist
Mechanist
Biografische informatie
Origine
Leeftijd

Middelbaar

Geslacht

Mannelijk

Haarkleur

Bruin

Oogkleur

Bruin

Persoonlijke informatie
Bondgenoten

Teo, Team Avatar

Vijanden

Vuurnatie, Oorlogs Minister Qin

Beroep

Uitvinder

Eerste verschijning

De Noordelijke Luchttempel

De Mechanist is een mannelijke excentrieke, briljante uitvinder uit het Aarderijk. Hij is de vader van Teo en hielp Team Avatar met de Vuurnatie Invasie. Hoewel hij eerst werd bedreigd om wapens voor de Vuurnatie te maken, besloot hij later om tegen de Vuurnatie te vechten.

GeschiedenisEdit

Toen zijn dorpje in het Aarderijk tijdens de Oorlog verwoest werd door de Vuurnatie, zijn vrouw vermoord werd en zijn zoon Teo werd verlamd vluchtte hij met zijn dorpelingen naar de Noordelijke Luchttempel. Daar bouwde ze een nieuw bestaan op. Hij verbouwde de Noordelijke Luchttempel en maakte er één grote machine van. Een jaar nadat hij en zijn dorpelingen in de Noordelijke Luchttempel waren getrokken kwam de Vuurnatie naar de tempel om alles plat te branden. De Mechanist bood zijn dienste aan in ruil dat de Vuurnatie de tempel heel liet en zijn mensen er mochten blijven leven. Tot 100 NSK maakte de Mechanist machines voor de Vuurnatie. Hij maakte onder andere de plannen voor de grote Vuurnatie Boor die de Vuurnatie later gebruikte om Ba Sing Se in te nemen.

Toen Avatar Aang, Sokka en Katara in 100 NSK naar de Noordelijke Luchttempel kwamen ontdekten ze dat de Mechanist wapens maakten voor de Vuurnatie. Avatar Aang verbood hem nog wapens te maken voor de Vuurnatie. Dezelfde dag vielen de Vuurnatie de Noordelijke Luchttempel aan. De Mechanist werkten aan een Heteluchtballon die eigenlijk voor de Vuurnatie bestemd was. Hij wist samen met Sokka de ballon af te krijgen en ze gebruikten hem in de strijd. Ook maakte de Mechanist stink-, vuur-, rook en slijmbommen om de Vuurnatie tegen te houden. De Vuurnatie trok zich terug maar kregen wel de Heteluchtballon in handen. De strijd ging in de geschiedenis boeken als de Slag om de Noordelijke Luchttempel.

Later maakt de Mechanist boten voor de waterstam en voor het Aarderijk om tijdens de Invasie van de Vuurnatie de Vuurnatie te verslaan. Zelf gaat hij ook mee, maar de aanval mislukt en hij word gevangen genomen.

Nadat de Oorlog was afgelopen werd hij vrij gelaten. Hij was ook op de kroning van Zuko als de Vuurheer in de Vuurnatie Hoofdstad.

UitvindingenEdit

Ballon1.JPG

Prototype Heteluchtballon

Ballon3.png

Ontwerp Sokka Heteluchtballon

HeteluchtballonEdit

1rightarrow.png zie voor volledige informatie: Heteluchtballon.

In 100 NSK was de Mechanist bezig om een heteluchtballon, ook wel Strijd of Gevechtsballon, voor de Vuurnatie te maken. Zijn eerste ontwerp ging wel omhoog, maar vloog daarna in de vik. Sokka hielp de Mechanist. Hij maakte een deksel op de ballon zodat je de hete lucht uit de ballon kon laten, zo kon je ook je hoogte bepalen. De heteluchtballon werd gebruikt in de Slag om de Noordelijke Luchttempel, maar kwam toch in de handen van de Vuurnatie.

Grote BoorEdit

1rightarrow.png zie voor volledige informatie: Vuurnatie Boor.
Drill plans.png

Schets van de Boor

In 100 NSK was de Mechanist ook bezig met een grote boor voor de vuurnatie. Hij was de plannen al aan het maken toen Avatar Aang naar de Noordelijke Luchttempel kwam. Ze schetsen zijn toch in handen gevallen van de Vuurnatie.

TankEdit

1rightarrow.png zie voor volledige informatie: Aarderijk Tank.

De door Aardstuuren aangedreven Tank ontwierp de Mechanist voor de Invasie van de Vuurnatie op de Dag van de Zwarte Zon.

TruckEdit

1rightarrow.png zie voor volledige informatie: Aarderijk Truck.

Hij ontwierp ook een truck die aarde vervoerde voor de aardmeesters voor de Invasie van de Vuurnatie op de Dag van de Zwarte Zon.

OnderzeebootEdit

1rightarrow.png zie voor volledige informatie: Onderzeeboot.
De door waterstuuren aangedreven Onderzeeboten ontwierp de Mechanist voor de Invasie van de Vuurnatie op de Dag van de Zwarte Zon.
Tijd kaarsen.JPG

Tijd kaarsen

Overige uitvindingenEdit

Vlieger mechanist schets.JPG

Schets vlieger

Nluchttempel mechanist.png

Noordelijke Luchttempel in 100 NSK

Aflevering VerschijningenEdit

Boek 1: WaterEdit

Boek 3: VuurEdit

Around Wikia's network

Random Wiki