Wikia

Avatar Wiki

Mijnbouw Dorp

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Naam onbekend Nou, zo heet hij niet... maar...

De naam "Mijnbouw Dorp" is niet bevestigd door officiële bronnen.

Mijnbouw dorp
Mijnbouwdorp
Fysieke informatie
Locatie

Noordwestelijk aarderijk

Regering
Positie

klein mijnbouw dorpje

Leider

Tyro

Eerste verschijning

106

Het Mijnbouw dorp ligt in aan de noord-westelijk kust in het Aarderijk. De bewoners leven vooral van de winst van steenkool in de mijnen. Haru en zijn moeder wonen in dit dorp.

GeschiedenisEdit

Het dorp kwam onder Vuurnatie controle die steenkool uit de mijn gebruikte. De mensen werden gedwongen om belasting te betalen en Aardsturen was ten strengste verboden. Als er gezien werd dat je Aardstuurde werd je onmiddelijk opgepakt door de Vuurnatie en naar een gevangenis gebracht.

Aang, Katara en Sokka bezochten het dorpje in de aflevering Gevangen. Ze ontmoete Haru. Toen Haru werd gearresteerd wegens Aardsturen liet Katara zich ook arresteren. Katara wilde de gevangenen helpen en drong de Aardemeesters aan om terug te vechten tegen de Cipier. Maar hun geesten om te vechten waren lang geleden al gebroken. Door kolen bij de Aardmeesters te brengen vochten ze wel terug en versloegen ze de Cipier. De bevrijde aardemeesters zwoeren hun dorp te bevrijden van de Vuurnatie en bedankte Katara.

Het dorp is niet meer gezien in de serie maar Haru en Tyro bevestigden later dat ze erin geslaagt waren om het dorp te bevrijden van de Vuurnatie.

Around Wikia's network

Random Wiki