Wikia

Avatar Wiki

Mijnbouw gevangenis

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vuurnatie embleem.png
Aarderijk embleem.png
Aarderijk icoon.png
Mijnbouw Gevangenis.png

de Mijnbouw Gevangenis

De Mijnbouw Gevangenis is een gevangenis waar Aardemeesters gevangen werden genomen en werden gedwongen om Vuurnatie schepen te bouwen en repareren. Het grootste deel van de gevangenis kwamen uit bezette dorpen uit het Aarderijk waar elke weerstand direct werd afgestraft met een gevangenisstraf van een bepaalde tijd. Een enorme metalen muur doorsnijdt de gevangenis. Aan de ene kant is een scheepswerf waar de Vuurnatie de gevangenen hun schepen laat repareren en Vuurnatie schepen worden getankt. De andere kant is een gevangenis voor de gevangen Aardemeesters. De gevangen Aardemeesters kunnen hier niet sturen, omdat de hele gevangenis is gemaakt van metaal en omringt is door water. Ze zijn mijlen verwijderd van land. En geen enkele Aardemeester (op Toph na) heeft leren Metaalsturen.

GeschiedenisEdit

De Mijnbouw Gevangenis werd waarschijnlijk gebouwt tijdens De Oorlog voor de kust in het westen van het Aarderijk dat was veroverd door de Vuurnatie. Elke Aardestuurder in het Aarderijk werd gezien als bedreiging voor de bezetting en werd hier gevangen genomen. Veel Aardestuurders uit het Mijnbouw Dorp werden naar deze gevangenis gestuurd. Onder andere Tyro, de vader van Haru.

Katara heeft door middel van een list de gevangenis bereikt. Ze heeft de Aardmeesters kunnen overtuigen om zichzelf te verzetten en in opstand te komen. Zo hebben ze zich kunnen bevrijden en zijn alle Aardemeesters terug gekeerd naar het dorp.

Bekende bewakersEdit

Bekende gevangenenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki