Wikia

Avatar Wiki

Militaire krachten van de Waterstam

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Waterstam embleem.png

De Waterstammen hebben een paar van de beste legers, beter dan Vuurnatie-legers of Aarderijk-legers. Dat komt mede doordat ze, volgens oom Iroh, de kracht van de tegenstander tegen hemzelf gebruiken. Naast watermeesters kennen de Waterstamlegers ook krijgers.

Noordelijke WaterstamEdit

Terwijl de zusterstam van de Zuidelijke Waterstam het slachtoffer is van allerlei invallen, heeft de Noordelijke Waterstam de Vuurnatie maar liefst 85 jaar buiten weten te houden. Dat kwam door de sterke verdedigingsplannen van deze stam, en natuurlijk het ijzige landschap.

De beter georganiseerde Waterstamkrijger maakt gebruik van de wapens in de trainingzone van hun betreffende stam, die dient als wapenopslagplaats en beraadskamer. Hij maakt ook gebruik van ijsbergen, waarop hij zich schuilhoudt, en de wacht houdt voor vijandelijke schepen. De ijsbergen dienen eigenlijk als een eerste verdedigingslinie. De ijsbergen kunnen de beste Vuurnatieschepen tot zinken brengen. De ijsbergzones staan als gevaarlijk bekend, maar voor Watermeesters is het natuurlijk geen enkel probleem om deze zones te doorkruisen.

Er bestaan twee legergroepen binnen de Noordelijke Waterstam: de beroepssoldaten en de vrijwilligers. Beroepssoldaten zijn al in het leger voordat zij voor een speciale operatie worden opgeroepen, en zijn bekend met het militaire regime. De vrijwilligers worden opgeroepen als het bekend is dat er een grote slag aan komt. Alleen mannen mogen toetreden tot het leger en het lijkt dat er weinig hiërarchie binnen het leger is. Voor zover bekend hebben vrijwilligers niet minder te zeggen dan beroepssoldaten.

Uitrusting en KledingEdit

Waterstamkrijgers van de Noordelijke Waterstam, allemaal gespecialiseerd in hun sturing, dragen maskers om hun mond en kaak te verhullen.

ScheepvaartEdit

Waterschip.png

Krijgers zitten op hun oorlogsschip

Het meest voorkomende schip van de Noordelijke Waterstam lijkt op een catamaran. Het bestaat uit twee rompen, en wordt het meest gebruikt voor korte oceaan-tripjes, of om mensen door de vele kanaaltjes van de Noordelijke Waterstam te vervoeren. Hoewel hij niet is gemaakt voor lange reizen, is hij toch in staat om duizenden kilometers af te leggen.

Zuidelijke WaterstamEdit

Twee jaar voordat de Avatar terugkeerde, zijn alle mannen van de Zuidelijke Waterstam vertrokken om mee te vechten in de oorlog. Ze lieten het dorpje achter zonder enige verdediging. De mannen worden weer teruggevonden in de aflevering De Guru, in de Kameleon Baai wel te verstaan.

Wapens Edit

Sokka102.png

Sokka met de traditionele oorlogskleuren en Knuppel.

Boomerangen
Als dit werphout word gegegooid komt hij altijd weer terug.
Speren
Gemaakt van beenderen, worden ook gebruikt bij vissen
Zwaarden
Gemaakt van walvisbeenderen, met walvistanden gedecoreerd
Knuppels
Een knuppel met een ronde bal aan de bovenkant ter verzwaring

Waterstamkrijgers dragen zwarte en witte verf op hun gehele gezicht voordat ze het slagveld opgaan.

Uitrusting en KledingEdit

Wolf Pantser.png

Het speciale Wolfpantster

Een andere uitrusting van de Zuidelijke Waterstam is het Wolfpantser. Als alle mannen dit dragen lijkt het net of ze een wilde roedel wolfen zijn. En iedereen de stuipen op het lijf jagen.

Scheepvaart Edit

De boten van de Zuidelijke Waterstam lijken op kleine zeil scheepjes, die worden voortgedreven door de wind. Het schip wordt bediend door twee mannen, één bedient het grootzeil, en de andere de andere zeilen. De schepen lijken meer op gedecoreerde scheepjes dan op echte oorlogsschepen.

IjsVaren.png

Het schip van Bato

Voor de invasie van de Vuurnatie ontwerpt de Mechanist vijf onderzeeboten, die zich voortbewegen door middel van Watersturen. De onderzeeërs zijn uitgerust met een periscoop en kunnen met behulp van Watersturen torpedo's afvuren. Daarnaast dienden de onderzeeërs als transport voor de gehele invasiemacht, die niet alleen bestond uit meesters en soldaten, maar ook uit tanks.

De onderzeeërs zijn gemaakt door de Mechanist, een inwoner van de noordelijke luchttempel. Het idee kwam van Sokka, die bij de Zuidelijke Waterstam hoort. Daardoor zijn er nog onduidelijkheden of ze bij het Aarderijk horen of bij de (Zuidelijke) Waterstam(men)horen, technisch gezien zouden ze bij de Waterstammen ingedeeld moeten worden omdat ze werken met watersturing.

Mistige MoerasstamEdit

De Mistige Moerasstam heeft geen echte oorlog gekend omdat ze erg diep in het moeras leven. Maar toch hebben er een groot aantal van hun leden in de Invasie van de Vuurnatie gevochten. Zowel mannen als vrouwen vochten voor hun stam.

Vrouwen Mistige Moeras Stam.png

Dit zijn krijgsters van de Mistige Moerasstam met hun eigen houten harnas

Uitrusting en KledingEdit

De krijgers van de Mistige moeras stam dragen eigenlijk enkel voor bescherming een simpel harnas van hout. Er zijn geen krijgers bekend die geen watermeester waren. Hierdoor weten we dus ook niks over de wapens die de Stam zou kunnen gebruiken. Maar waarschijnlijk zullen het ook wapens van hout zijn.

ScheepvaartEdit

De Mistige Moerasstam heeft alleen bootjes waaarmee ze door alle kleine stroompjes van het moeras kunnen varen. Geen oorlogsschepen dus.

Lijst van bekende OperatiesEdit

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki