Wikia

Avatar Wiki

Militaire krachten van het Aarderijk

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk embleem.png
Militaire krachten van het Aarderijk
Militaire krachten van het Aarderijk
Algemene informatie
Leider(s)
Bekende leden
Hoofdkwartier
Affiliatie
Doel

Aarderijk verdedigen

Eerste verschijning

104 De Krijgers van Kyoshi

Omdat het Aarderijk geografisch gezien de grootste van de vier naties is, bezit het een grote variatie aan strijdkrachten en materiaal.

Nationaal leger Edit

Fong Soldiers.jpg

Het Aarderijk leger.

Doordat het grootste deel van zijn land aan elkaar verbonden is en slecht van elkaar gescheiden door bergen, is het Aarderijk het meest afhankelijk van zijn troepen op het land. Net als bij de Vuurnatie bestaan de legers van het Aarderijk uit meesters en gewone soldaten. Soldaten, zowel meesters als gewone soldaten, dragen een grote variëteit aan wapens; van speren, zwaarden en andere soorten lans-wapens tot wat meer ongewone wapens zoals hamers, bijlen en sikkels. Soldaten die niet kunnen Aardsturen dragen standaard een helm in de vorm van een strohoed, zijn zwaarder gepantserd en dragen laarzen. De helmen van Aardemeesters zijn gepunt en versierd met het symbool van het Aarderijk. Aardemeesters lopen ook op blote voeten, wat een principe is voor Aardsturen. Officieren dragen een geel harnas in plaats van het gewone groene harnas.

Aarderijk soldaten dragen kleding van verschillende kleuren in verschillende delen van het Aarderijk. Zo dragen de bewakers van Omashu net iets andere uniformen dan de andere Aardemeester in het Aarderijk. De Aardemeesters die Iroh vingen in "de Geestenwereld" droegen gele en lichtbruine kleren. Generaal Fongs soldaten droegen lichtgroene kleding, de bewakers van Volle Maan Baai droegen bruine uniformen en de persoonlijke bewakers van de Bei Fong familie droegen een lichtbruin uniform. De soldaten van Omashu die niet kunnen Aardsturen, dragen blad-groene kleuren, terwijl dit soort soldaten in andere delen van het Aarderijk olijfgroene uniformen draagt. In Ba Sing Se dragen de soldaten op de muren meer diverse uniformen met zwarte en gouden kleuren.

Aarderijk militaire basissen.png

Militaire basissen in 171 NSK

De cavalerie bestaat uit Struisvogel Paarden, die korte stukken verticaal kunnen klimmen en met hoge snelheden kunnen rennen. Ze worden ook gebruikt als transport voor burgers. Aardemeesters gebruiken stenen in de vorm van het Aarderijk symbool als projectielen voor katapulten. Deze mansgrote ronde munten zijn onmisbare wapens voor de Aardemeesters. De munten kunnen langs elkaar gezet worden om een verdedigende muur te maken of opgestapeld worden voor een uitkijktoren. Ervaren Aardmeesters kunnen deze munten gebruiken als voertuig en “rijden” in het gat in het midden van de munten.

Raad van Vijf Edit

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Raad van Vijf.

De Raad van Vijf is een groep van vijf hooggeplaatste Generalen van het Aarderijk, onder andere Generaal How en Sung, die beslissen hoe ze hun legers die buiten Ba Sing Se vechten het best kunnen gebruiken. Het is de Raad van Vijf die alle oorlogsplannen ontwerpt en uitvoert, zoals de best manier om de hoofdstad de beschermen en de voorgestelde invasie van de Vuurnatie. Daarnaast beheerst de Raad ook de Koninklijke Bewakers, een elite troep van wachters die de koning beschermen. De Raad van Vijf bestaat al sinds er een koning van Ba Sing Se is, en totdat Long Feng op het toneel verscheen, werkte de Raad altijd hand in hand met de Aardekoning om het welzijn van de stad te waarborgen.

Tijdens Prinses Azula's uitvoering van de staatsgreep tegen de hoofdstad, werden alle leden van de Raad gevangen genomen door de Dai Li en staan op dit moment onder huisarrest.

Voertuigen Edit

ARTanks.png

Oorlog voertuigen van het Aarderijk.

Aanvankelijk had alleen de Vuurnatie beschikking over oorlogvoertuigen, te weten hun tanks. Echter voor de geplande invasie van de Vuurnatie bouwde de Mechanist, een uitvinder uit het Aarderijk, een aantal gepantserde tanks. De tanks werden voortbewogen door Aardsturen en verplaatsten zich op een rups-achtige manier. Hoewel de buitenkant geheel van metaal was, bevatte de tanks aan de binnenkant stenen. Op deze manier konden de Aardemeester binnenin de tanks de voorkant van de tank optillen en hiermee tanks en gevechttorens van de Vuurnatie letterlijk verpletteren. Verder konden de zijkanten van de tank geopende worden zodat Aardemeester stenen konden lanceren. De tanks waren zeer effectief tijdens de bestorming van de Koninklijke Plaza Toren en lieten zien veel schade te kunnen verdragen. Hoewel de tanks geen deel uitmaken van het officiële leger van het Aarderijk, dragen ze wel het nationale symbool op de voorkant.

Naast de tanks had de Mechanist ook nog een aantal ander voertuigen ontworpen. Dit waren kleine vrachtwagens die de Water- en Aardemeesters voorzag van water en stenen wanneer deze niet aanwezig waren. Deze vrachtwagens werden niet voortbewogen door sturen maar door een motor. Een speciale versie van deze vrachtwagen was geladen met explosieven en werd als rijdende bom gebruikt om door de muur van de Plaza Toren te breken en de weg naar de Vuurnatie Hoofdstad vrij te maken.

Lijst van bekende officierenEdit

Speciale troepenEdit

Kyoshi Krijgers Edit

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Kyoshi Krijgers.
Ep4-54.png

Kyoshi Krijgers

De Kyoshi Krijgers zijn een vrouwelijke groep krijgers op Kyoshi Eiland, geleid door Suki.

Hun vechtstijl is gebaseerd op die van hun oprichter, Avatar Kyoshi, hoewel geen leden van de huidige groep krijgers kan sturen. Uitgerust in donkergroen pantser en Kabuki-achtige make-up, ontworpen om tegenstanders te intimideren, gebruiken de Kyoshi Krijgers metalen waaiers als hun voornaamste wapens. Later werd onthuld dat ze ook gebruik maken van katanas en kleine schilden op de pols. Ze gebruiken hun waaiers als een verlenging van hun eigen arm en gebruiken de kracht van hun tegenstander tegen hen, een principe dat ook gebruikt wordt bij Watersturen. De vrouwelijke krijgers trainen niet graag mensen van buiten en al helemaal niet mannen in die unieke methodes. Traditioneel zijn alleen vrouwen toegestaan om als Kyoshi Krijges getraind te worden, hoewel er uitzonderingen zijn geweest.

Hoewel Kyoshi Eiland voor lange tijd neutraal bleef in de Vuurnatie’s oorlog tegen het Aarderijk, werden de Kyohsi Krijges geïnspireerd om het Aarderijk bij te staan in hun strijd tegen de Vuurnatie, nadat de Avatar het eiland had bezocht. In "De Slangepas", wordt onthuld dat de krijgers niet op het front vechten, maar als bewakers dienen voor de veerboten naar Ba Sing Se. Ze verschijnen opnieuw in "Appa’s Verloren Dagen" waar ze proberen Appa te beschermen tegen Prinses Azula, Mai en Ty Lee. Na deze confrontatie infiltreren Azula, Mai en Ty Lee de hoofdstad Ba Sing Se, vermomd als leden van de Kyoshi Krijgers. Het wordt al snel duidelijk dat de Kyoshi Krijgers verslagen werden in hun strijd met Azula. Tijdens de zonsverduistering onthult Azula aan Sokka dat Suki (en waarschijnlijk ook de andere Kyoshi Krijgers) door haar gevangen is genomen.

Dai Li Edit

Dai li 001.png

Dai Li

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Dai Li.

De Dai Li zijn de culturele af dwingers van Ba Sing Se. Ze staan onder direct bevel van Long Feng, minister van cultuur en dienen als een soort geheime politie; ze arresteren en hersenspoelen iedereen die de regels over het noemen van de oorlog breekt. Naast hun aparte uniformen, zijn ze te herkennen aan hun handschoenen en schoenen van steen, die ze als goede wapens kunnen gebruiken door middel van Aardsturen. Hoewel ze de Aardekoning dienen, zijn ze alleen trouw aan Long Feng. Echter, na de gebeurtenissen van de staatsgreep tegen de hoofdstad van het Aarderijk, hebben ze hun loyaliteit aan Azula gegeven. Het waren de Dai Li die verantwoordelijk waren voor het neerhalen van Ba Sing Se's muren zodat het leger van de Vuurnatie binnen kon komen en de hoofdstad kon bezetten. De Dai Li werden eigenlijk vele eeuwen geleden gecreëerd door Avatar Kyoshi om de cultuur van Ba Sing Se te behouden, als reactie op een opstand tegen de regering en de zevenenveertigste Aardekoning. Op het moment heeft ze spijt van het creëren van de Dai Li, omdat ze geen idee had hoe corrupt ze zouden worden. Ze lijken gebaseerd te zijn op de regeringagenten van de Qing Dynastie in China, over het algemeen bekend als de Dai Li (in Cantonees).

Koninklijke Aardemeester Wachters Edit

De Koninklijke Aardemeester Wachters van Ba Sing Se zijn niet verbonden met de Dai Li of het leger en dienen als de persoonlijke beschermers van de Aardekoning. Er zijn honderden van hen die het Koninklijk Paleis bewaken. Ze zijn ook gezien als poortwachters van de buiten- en binnen muren van Ba Sing Se. De wachters gebruiken speciale rotsen als projectielen tegen indringers via land en lucht. Ze dragen een donkergroen harnas met een groene veer op de top van hun helm.

Terra Team Edit

1rightarrow.png Voor meer informatie zie: Terra Team.

Het Terra Team is een elite team Aardestuurders onder bevel van generaal Sung. Ze werden ingezet in de Slag om de Boor, maar daarin werden ze uitgeschakeld door Ty Lee.

Marine Edit

Er is weinig bekend over de Aarde Marine, behalve dat het waarschijnlijk inferieur is aan die van de Vuurnatie. Generaal Fong van het Aarderijk zei immers duidelijk dat de Vuurnatie binnendringen met schepen zelfmoord zou zijn. In het begin van de aflevering de "De Aardkoning" waren drie vrachtboten, waarschijnlijk met Dai Li agenten aan boord, te zien in de wateren van het Laogai Meer.

OnderzeebotenEdit

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Onderzeeboot.

Voor de invasie van de Vuurnatie ontwerpt de Mechanist vijf onderzeeboten, die zich voortbewegen door middel van Watersturen. De onderzeeërs zijn uitgerust met een periscoop en kunnen met behulp van Watersturen torpedo's afvuren. Daarnaast dienden de onderzeeërs als transport voor de gehele invasiemacht, die niet alleen bestond uit meesters en soldaten, maar ook uit tanks.

Technisch gezien hebben de onderzeeërs geen banden met het militaire leger van het Aarderijk, behalve dat ze gebouwd zijn door een inwoner van het Aarderijk, de Mechanist. De oorspronkelijk plannen van de onderzeeërs waren echter ontworpen door Sokka, die tot de Waterstammen behoort. Hierdoor is het nog onduidelijk of de onderzeeërs bij het Aarderijk of de Waterstammen moet worden ingedeeld (technisch gezien zouden ze bij de waterstammen ingedeeld moeten worden omdat ze werken met watersturing).

Lijst van bekende operatiesEdit

0 NSK - 100 NSKEdit

100 NSKEdit

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki