Wikia

Avatar Wiki

Ming

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Ming

Ming
Biografische Informatie
Origine

Vuurnatie

Fysieke Beschrijving
Geslacht

Vrouwelijk

Haarkleur

Zwart

Oogkleur

Goud

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten
Beroep

Gevangenis bewaker

Affiliatie

Vuurnatie Leger

Eerste verschijning

310 De Dag van de Zwarte Zon Deel 1: De Invasie

Stem door

Serena Williams Engels

Ming was een bewaker in de gevangenis van de Vuurnatie Hoofdstad. Ze werkte er toen Iroh daar vastzat. In tegenstelling tot Poon, behandelde Ming Iroh met respect. Ze was vriendelijk tegen hem en smokkelde ook af en toe een extraatje mee in het eten. Ming wist ook dat Iroh nog altijd bij zijn volle verstand was en niet gek begon te worden.

Op de dag van de zonsverduistering zei Iroh tegen Ming dat ze er niet best uitzag. Ze kon beter naar huis gaan. Hoewel Ming zich prima voelde, deed ze wat Iroh zei, alsof ze vermoedde dat er iets groots zou gebeuren in de gevangenis en Iroh haar daar niet in wilde betrekken. Later die dag zou Iroh ontsnappen en de toestand van Poon, toen Zuko de man sprak, getuigt ervan dat Iroh niet zachtzinnig is geweest tijdens zijn uitbraak. Ming had hier echter geen last van, omdat ze op het moment van de uitbraak niet in de gevangenis was. Ze was vertrokken, zoals Iroh had gevraagd.

Het is niet bekend wat er verder van Ming is geworden.

Trivia Edit

  • In de Engelstalige versie wordt de stem van Ming ingesproken door toptennisser Serena Williams. Ze heeft ooit aangegeven dat Avatar: The Last Airbender haar favoriete serie is.

Around Wikia's network

Random Wiki