Wikia

Avatar Wiki

Mistige Moeras Stam

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Mistige Moeras Stam
Mistige Moeras Stam
Fysieke informatie
Locatie

Aarderijk(Bekijk de locatie op de kaart)

Regering
Positie

Stam

Eerste verschijning

Het Moeras

De Mistige Moeras Stam is een stam van Watermeesters die woont in het Mistige Moeras in het Aarderijk. Ze hebben een aparte stijl van watersturing.

Geschiedenis en Cultuur Edit

De Mistige Moeras Stam is een waterstam dorp gelegen in het moeras in het zuidwesten van het Aarderijk. Hoewel de Mistige Moeras Stam waterstuurders heeft, wisten ze niet dat er ook waterstuurders op de Noordelijke Waterstam en Zuidelijke Waterstam wonen totdat ze Katara, Sokka en Aang ontmoette. De stam bestaat uit krachtige Waterstuurders. Deze waterstuurders zijn gespecialiseerd om het watersturen aan te passen aan het moeras, zoals het aandrijven van hun bootjes met watersturing. De leden van de stam hebben ook ontdekt hoe je de planten kunt beheersen door het water in de plant te sturen. De leden van de Mistige Moeras Stam eten reusachitge insecten. Ze houden Alligators als huisdier. De Mistige Moeras Stam is ook zeer afgestemt op hun omgeving en hebben een scherp inzicht in de werking van de natuurlijke wereld. Ze geloven dat alle levende wezen verbonden en afhankelijk zijn van elkaar. Het is onbekend of de Mistige Moeras Stam een politiek systeem heeft. Maar het lijkt erop dat Huu een zeker gezag heeft over de andere leden.

Uiterlijk Edit

Vrouwen Mistige Moeras Stam.png

De stamleden dragen niet veel meer dan een lendendoek en zien er een beetje onverzorgd uit.Ook dragen ze een hoed of kap dit is eigelijk gewoon een groot blad. Ze hebben een blanke huid terwijl de andere waterstammers een bruine huid hebben.

Sturings Steil Edit

De waterstuurders van de Mistige Moeras Stam hebben een andere steil van Watersturen dan de waterstuurders van de Noordelijke Waterstam en de Zuidelijke Waterstam. De waterstuurders van de Noordelijke- en Zuidelijke Waterstam gaan mee met de stroom van het water. De stuurders van de Mistige Moeras Stam sturen meer in rechte lijnen. Dit is vooral goed te zien wanneer ze hun boten voortbewegen met behulp van watersturing dan wanneer de Noordelijke Waterstam hun gondels voortbeweegt met behulp van watersturing. Door de overvloed aan flora in het moeras sturen de waterstuurders van de Mistige Moeras Stam ook planten.

Tijdens De Dag van de Zwarte Zon gebruikte de waterstuurders van de Mistige Moeras Stam een unieke steil van watersturing. In tegendeel tot de andere waterstuurders gebruikte de waterstuurders van de Mistige Moeras Stam merkbaar voetbewegingen naast het bewegen met hun armen.

Dorp Edit

Het dorp lijkt een klein beetje op de Zuidelijke Waterstam op kleine schaal. Het is een relatief klein dorp dat bestaat uit hutten. Alleen vuurcircel is getoond van het dorp.

Inwoners Edit

DueTho.png

Due en Tho

Fauna Edit

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki