Wikia

Avatar Wiki

Mung

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vuurnatie embleem.png
Vuurnatie icoon.png
Generaal Mung
Mung
Biografische Informatie
Origine

Vuurnatie

Fysieke Beschrijving
Geslacht

Mannelijk

Haarkleur

Zwart

Oogkleur

Goud

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

Vuurnatie

Vijanden

Jang Hui, Team Avatar, Geverfde Dame

Wapen naar keuze

Vuur

Gevechtsstijl(en)

Vuursturen

Beroep

Generaal

Positie

Fabrieks eigenaar

Affiliatie

Vuurnatie

Eerste verschijning

303 De Geverfde Dame

Stem door

Fred Meijer Nederlands
Daniel Riordan Engels

Generaal Mung is een Vuurmeester en een officier in het Vuurnatie leger. Hij is een gemene man die van mening is dat militaire belangen altijd voor die van gewone burgers komen. Hij heeft een hekel aan de dorpeling van Jang Hui en stuurt vaak soldaten om hun eten en medicijnen mee te nemen. Hij is er erg trots op dat hij deel uitmaakt van de "oorlogs machine" van de Vuurnatie en hoopt ooit naar het Aarderijk te mogen om daar te vechten voor zijn natie.

Geschiedenis Edit

Generaal Mung was de leider van de fabriek die het water van de Jang Hui rivier vervuilde. Toen Katara en Aang de fabriek vernietigden, gaf hij de dorpelingen de schuld en beschuldigde hen ook van het stelen van medicijnen en voedsel voorraden. Eigenlijk had Katara deze "misdaden" gepleegd, verkleed als de Geverfde Dame, om de dorpelingen te helpen. Generaal Mung en de fabrieksmedewerkers begonnen het dorp te vernielen, maar werden gestopt door Katara in haar Geverfde Dame vermomming. De Vuurnatie soldaten werden weggejaagd en het dorp werd gered.

Around Wikia's network

Random Wiki