Wikia

Avatar Wiki

Noordelijke Luchttempel

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Lucht Nomaden embleem.png

1rightarrow.png Dit artikel gaat over de plaats, voor de aflevering zie; 117 De Noordelijke Luchttempel.
De Noordelijke Luchttempel
Noordelijke Luchttempel
Fysieke informatie
Locatie

Bergen van het noordelijke Aarderijk(Bekijk de locatie op de kaart)

Regering
Positie
  • Aarderijk embleem.png Gekolonialiseerd door Aarderijkerse vluchtelingen
Staatshoofd
  • Lucht Nomaden embleem.png Noordelijke Raad van Ouderen †
Leider
Eerste verschijning

117 De Noordelijke Luchttempel

De Noordelijke Luchttempel is één van de vier Luchttempels die toebehoorden aan de Luchtnomaden. Het ligt in het noorden van het Aarderijk, vrij dicht bij de kust. In deze tempel mochten alleen mannen wonen, evenals in de Zuidelijke Luchttempel. Nu zijn er geen oorspronkelijke bewoners meer, omdat de Vuurnatie die in de Honderdjarige Oorlog uitroeide. Later kwam er een groep van vluchtelingen in wonen, die werd geleid door de Mechanist, die kwam daar wonen nadat zijn eigen dorp door een overstroming was verwoest. In de Noordelijke Luchttempel zouden verschillende uitvindingen worden gedaan die grote gevolgen hadden voor de toekomst, zowel voor de oorlog, als daarna.

na de harmonische convergentie, werden er nieuwe luchtstuurders ontdekt. omdat die nog veel moesten leren ging tenzin in de noordelijke luchttempel wonen samen met de andere luchtstuurders.

GeschiedenisEdit

De Noordelijke Luchttempel werd duizenden jaren geleden gesticht door Monniken. Het werd hun veilige haven om een tussenstop te maken op lange handelsreizen. Na enige tijd verkreeg het onafhanklijkheid en konden er mensen gaan wonen. Toen werd de tempel voornamelijk gebruikt als oefenplaats.

Zie ookEdit

Around Wikia's network

Random Wiki