Wikia

Avatar Wiki

Omashu

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk embleem.png
Omashu
奥瑪舒城
Omashu
Fysieke informatie
Locatie

Zuidwestelijk Aarderijk

Regering
Positie

Provincie hoofdstad

Leider
Eerste verschijning

"De Koning van Omashu"

Omashu is de op één na grootste stad van het Aarderijk en een provinciehoofdstad. Alleen Ba Sing Se, de enorme hoofdstad van het Aarderijk, is groter. Het was één van de laatste grote vestigingen van het Aarderijk voordat het een paar maanden voor het einde van de oorlog werd veroverd door de Vuurnatie.

Omashu ligt in het Kolau gebergte in het zuidwesten van het Aarderijk. De stad is gebouwd op een aantal bergen en het is omringd door een grote kloof. Omashu is de thuis plaats van vele soldaten.

Toen Omashu werd veroverd door de Vuurnatie gaf Azula een nieuwe naam: "Nieuw Ozai". Tijdens de Dag van de Zwarte Zon bevrijdde Bumi de stad in zijn eentje, tegen alle krachteloze vuurmeesters die de stad uit vluchtten.

GeschiedenisEdit

Omashu wordt gesticht.jpg

Omashu wordt gesticht.

Volgens de legendes ontmoette twee personen, beide van een aparte stam (die vijandelijke conflicten met elkaar hadden), elkaar op de top van een berg en werden verliefd op elkaar. Hoewel het gevaarlijk voor hen was om elkaar te ontmoeten, vond het verliefde stel een manier om hun relatie geheim te houden. Nadat beide de natuurlijke vaardigheden van de Dasmollen bestudeerd hadden, konden ze het aardesturen onder knie krijgen en wisten een labyrint te creëren waar ze elkaar konden ontmoeten. Iedereen die hen probeerde te volgen zou verdwaald raken in het labyrint wat ze gemaakt hadden.

Op een dag werd Shu vermoord door een aanval van de andere stam op hun dorp. Hoewel Oma boos was, en alles had kunnen vernietigen, besloot ze om het conflict te beëindigen en de steden van de twee stammen bij elkaar te voegen om de oorlog tussen de twee stammen te laten stoppen. Die stad heette Omashu, vernoemd naar Oma en Shu.

De stad wordt op het moment geregeerd door koning Bumi en Omashu hield de titel van tweede grootste Aarderijk stad van het Aarderijk. Omashu's grootste industrie is het leveren van wapens en voorraden voor de oorlog. Het heeft een complex mail systeem ontwikkeld om verschillende objecten te transporteren, aardsturing brengt het naar boven en de zwaartekracht brengt het naar beneden.. Bumi en Aang gebruikte het mailsysteem als glijbaan.

Nieuw Ozai.png

"Nieuw Ozai".

Vlak na de eerste aankomst van Team Avatar werd de stad veroverd door de Vuurnatie. Een groot leger kwam richting de stad lopen en viel Omashu aan. Omashu en haar leger was klaar voor de verdediging van de stad. Tijdens de aanval vroeg kapitein Yung aan koning Bumi wat de bevelen waren. Toen hij vertelde dat het leger klaar was om terug te vechten zei Bumi dat ze niets moesten doen, tot Yung's grootste ergernis. De stad werd hierdoor overgegeven aan de Vuurnatie en kreeg een geheel nieuw bestuur dat geleid werd door de Nieuw Ozai Gouverneur en zijn vrouw.

Nieuw OzaiEdit

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Belegging van Omashu.

Nadat Team Avatar terugkeerde sinds hun laatste bezoek, kwamen ze erachter dat Omashu veroverd was door de Vuurnatie. De gehele stad was hervormt en verschillende gebouwen waren herbouwd. In het midden van de stad werd een gigantisch standbeeld gebouwd die Ozai afbeeldde.

Toen prinses Azula naar de stad kwam hernoemde ze het tot "Nieuw Ozai".

De hele stad onderging grootschalige wederopbouw voor betere behoeften van de Vuurnatie. Een enorm standbeeld van Ozai begon met de bouw. Het paleis werd gereconstrueerd, het origineel werd volledig platgegooid en vervangen door de metalen pagode architectuur die veel gebruikt werd in de Vuurnatie. Dit werd waarschijnlijk gedaan om te voorkomen dat Aardestuurders niet konden sturen in het paleis. Veel van de gebouwen werden de gewoon overgenomen door de Vuurnatie, en wendde zich tot fabrieken met schoorstenen, die waarschijnlijk werden gebruikt om wapens te bouwen.

Mai's vader werd de gouverneur van "Nieuw Ozai", in plaats van koning Bumi. De normale burgers vluchtte de stad uit toen ze deden alsof ze een epidemie hadden opgelopen.

BevrijdingEdit

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Bevrijding van Omashu.

Tijdens de Dag van de Zwarte Zon zag de gevangen Bumi dat er een zonsverduistering bezig was, met de kennis dat vuurstuurders hun krachten verloren en besloot om zichzelf te bevrijden uit zijn gevangenis. Vervolgens viel hij de krachteloze vuurstuurders aan met zijn aardestuur technieken. Hij wist het gehele standbeeld van Ozai te vernietigen. Deze bevrijding was een belangrijke gebeurtenis voor het Aarderijk. Koning Bumi wist alle Vuurnatie troepen in zijn eentje uit de stad te drijven.

Na de oorlog, begon Omshu aan haar reparaties die het had opgelopen en begon de stad weer terug te brengen naar haar oude staat. De inwoners waren waarschijnlijk teruggekeerd.

Regering Edit

Bumi 001.jpg

Koning Bumi.

Omashu is onderdeel van het Aarderijk en daardoor is de grootste autoriteit de Aarde Koning van Ba Sing Se. De hoogste militaire autoriteit is de Raad van Vijf. Hoewel Omashu een groot gebied omtrekt, heeft het een eigen koning, de meest recente koning is Bumi.

Hoewel Omashu hernoemd werd naar "Nieuw Ozai", nadat het was veroverd door de Vuurnatie, veranderde de autoriteiten van de stad. Vanaf dat moment werd de hoogste autoriteit van Nieuw Ozai de Vuurheer, en werd gerund door de Nieuw Ozai Gouverneur.

Aan het einde van de oorlog werd Omashu weer geregeerd door koning Bumi.

Uiterlijk en beschrijving Edit

Omashu uiterlijk.png

Het uiterlijk van Omashu.

De stad bevindt zich in het Kolau gebergte, omringt door bergen en canyons van enorme groottes. De stad heeft drie poorten die gemaakt zijn van een stuk massief steen, waarvan elke ongeveer drie meter dik is en ongeveer dertig meter hoog. Als een resultaat worden de poorten geopend door aardestuurders die de ingangen bewaken. De stad zelf is gebouwd op een berg. Het paleis staat op de grootste berg, die te vinden is in het centrum achter de andere bergen. De stad heeft duizenden huizen voor de inwoners en edelen. Volgens Yung zijn er dan ook een paar duizend inwoners. Er zijn honderden winkels, restaurants en werkplaatsen. Ook heeft Omashu een complex mail systeem.

Gebouwen in Omashu zijn algemeen gesproken gebouwd van steen, net als vele gebouwen in het Aarderijk, en hebben groenen dakpannen en daken.

Locaties Edit

PaleisEdit

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Omashu koninklijk paleis.

Het koninklijk paleis van Omashu is het huis van de koning van de stad en werd ook in beslag genomen door de Vuurnatie en is te vinden op de top van de meest centrale berg. De deur van het paleis werd ook geopend door middel van aardesturen. Hierdoor zal het onmogelijk zijn voor niet-aardestuurders om de deur te openen. Echter werd het paleis verbouwd na de verovering en werd er metaal geplaatst, zodat aardestuurders niet konden sturen in het paleis.

Grot van de Twee GeliefdenEdit

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Grot van de Twee Geliefden.

De Grot van de Twee Geliefden is dicht bij Omashu te vinden en is een geheime tunnel die een passage biedt door het Kolau gebergte. De tunnel is in feite een groot ondergronds labyrint vol met gevaarlijke dieren. In het centrum van het labyrint is de tombe van de Twee geliefden te vinden. De tombe is een grote kamer met twee sarcofagen in het midden. In de sarcofagen liggen de lichamen van de twee geliefden: Shu en Oma en is hun laatste rustplaats. De muren van de tombe zijn gedecoreerd met afbeeldingen en pictogrammen die het verhaal vertellen van de geliefden. De grot is verlicht met kristallen (vergelijkbaar met de Kristallen catacombe van Ba Sing Se.) wanneer het licht aangedaan wordt. Omashu is vernoemd naar de twee geliefde: Oma en Shu, de eerste twee aardestuurders.

Omashu rioolstelselEdit

Het rioolsysteem van Omashu is te vinden onder de stad en wordt gebruikt om water en overige troep uit de stad te herleiden. Het riool systeem is erg donker en zit vol met Paarse Pentapussen. Het rioolsysteem is het enige sluip punt om de stad binnen en uit te komen. Aang wist het geheim omdat hij en Bumi hier vaak speelden als kinderen. Tijdens de aflevering "Terug naar Omashu" gebruikte Aang het systeem om Katara en Sokka mee te smokkelen binnen de stad die op dat moment was overgenomen door de Vuurnatie.

Bezorgings systeem Edit

Mail systeem.png

Het bezorgings systeem van Omashu.

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Omashu bezorgings systeem.

Het bezorgings systeem van Omashu is een baan die door de stad loopt en verschillende kilometers lang is. Aardestuurders gebruiken het systeem om pakketten te veranderen of om de positie van de doos te veranderen. Dit systeem werd al met succes gebruikt voor meer dan honderd jaar. Honderd jaar later gebruikte Aang het systeem met Katara en Sokka voor plezier. Ze gingen in een stenen kist zitten en gingen de baan af. Aang gebruikte het systeem opnieuw wanneer ze probeerden te vluchten van Azula. Het spelen in het mail systeem werd origineel uitgevonden door Bumi, honderd jaar geleden en introduceerde het voor het eerst aan Aang.

170 NSKEdit

In 170 NSK was de stad zo uitgebreid dat de drie bergen waar Omashu op was gebouwd alleen maar het centrum vormde van de stad.

Vooraanstaande inwoners Edit

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki