Wikia

Avatar Wiki

Oorlog van Chin de Grote

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vorige

conflict tussen de 2 dorpen

Volgende

Boerenopstand van Ba Sing Se

Oorlog van Chin de Grote
Oorlog van Chin de Grote
Begin

Invasie van Ba Sing Se

Einde

Invasie van Kyoshi Eiland

Locatie

Aarderijk

Resultaat

Chin wordt verslagen

Grote gevechten

Invasie van Kyoshi Eiland

Krachten

Het leger van Chin de Grote

Aarderijk, Schiereiland van Kyoshi

Bevelhebbers
Militanten
Verliezen
[Sjabloon]

De Oorlog van Chin de Grote was een vijandige overname van het Aarderijk door de tiran Chin. Bijna het hele Aarderijk werd veroverd door Chin's troepen. De enige niet veroverde gebieden aan het einde van de oorlog waren; Ba Sing Se en het toen nog schiereiland van Avatar Kyoshi. De oorlog werd beëindigd toen Chin werd vermoord door Avatar Kyoshi op het moment dat ze Kyoshi Eiland van het vaste land scheidde.

Geschiedenis Edit

Chin de Grote, een tirannieke krijgsheer, heeft een groot leger in zijn macht en hiermee probeert hij het hele Aarderijk te veroveren. De 46e Aardkoning was niet populair ten tijde van Chin, deze maakte hier gebruik van en hij begon zijn leger naar alle uithoeken van het continent te sturen.

Oorlog Edit

ChinVerovering.gif

Chin's veroveringen

Chin's verovering was een succes. Zijn legers veroverden elke stad, en na een onbekende periode hadden ze alles, behalve Ba Sing Se en Kyoshi's schiereiland, veroverd.

Avatar Kyoshi probeerde Chin tegen te houden, maar ze slaagde er niet in om het Aarderijk te bevrijden. Toen Chin het schiereiland bereikte werd hij geconfronteerd met Kyoshi. Kyoshi eiste dat hij onmiddellijk zou vertrekken, maar Chin weigerde dit. Kyoshi kwam in de Avatar Trance en ze maakte een grote speelt tussen haar en Chin.

Ze stuurde de lava onder hen om de spleet te vergroten, daarna gebruikte ze luchtsturen om het schiereiland van het continent te scheiden. Chin was te koppig om van de onstabiele klif te gaan, daardoor viel hij in zee en overleed hij. Hierdoor is de oorlog ook op zijn einde.

Naderhand Edit

KyoshiSchilderij.png

Schilderij van de stichting van Kyoshi Eiland

Het Aarderijk hersteld snel. Ongeveer 200 jaar later is de oorlog bijna vergeten en zijn de details van Chin's dood onduidelijk.

De oorlog leidde tot de feest dag Avatar Dag gevierd in Chin Dorp. De reden van het evenement is echter niet juist. De burgers herdenken de dag dat Chin de Grote werd vermoord door Avatar Kyoshi. Ze weten alleen niet hoe het echt is gelopen.

Het dorp viert de gebeurtenis totdat Team Avatar verschijnt, toen de dorpelingen erachter kwamen dat Aang de Avatar is hebben ze hem opgesloten van de moord op Chin. Katara en Sokka onderzoeken de zaak, en uiteindelijk bevrijden ze Aang. Vanaf dat moment is Avatar Dag de dag dat Aang het dorp redt van de Ruige Rhino's.

Vlak voor het Gevecht bij het Wulong Bos vraagt Aang de hulp van Kyoshi. Kyoshi herinnerd Aang dat haar krachtige beëindiging aan Chin's tiranie er voor zorgde dat er een groot tijdperk van vrede kwam. Aang zegt dat ze hem niet heeft vermoord, maar dat Chin door zijn eigen arrogantie om het leven is gekomen. Kyoshi zegt dat ze het verschil niet ziet, en zegt dat ze alles had gedaan om Chin te stoppen. Aang vindt dat Kyoshi geen goede hulp geeft.

Around Wikia's network

Random Wiki