Wikia

Avatar Wiki

Oostelijke Luchttempel

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Lucht Nomaden embleem.png
Oostelijke Luchttempel
Oostelijke Luchttempel
Fysieke informatie
Locatie

Ten zuid-oosten van het Aarderijk(Bekijk de locatie op de kaart)

Regering
Positie

Bewoond door Pathik

Staatshoofd
Leider
Eerste verschijning

216 Appa's verloren dagen

De Oostelijke Luchttempel is een tempel in het oosten. Net als de Westelijke Luchttemepel woonden er alleen maar vrouwen zoals Zuster Iio. Aang gaat naar deze tempel aan het einde van Boek 2: Aarde om Goeroe Pathik te ontmoeten.

De Oostelijke Luchttempel is gebouwd op 3 bergtoppen. De bouwwerken op deze bergtoppen worden onderling met elkaar verbonden door bruggen. Het is onbekend welke voorzieningen de tempel allemaal heeft.

De Oostelijke Luchttempel heeft in ieder geval een grote voederkraal voor luchtbizons. Meer dan 100 jaar geleden bracht zuster Iio een groep jonge Luchtmonniken van de Zuidelijke (en misschien ook wel de Noordelijke) Luchttempel, waaronder Aang, naar de kraal. Ze gaf elk van de jongens een appel. Op dat moment kwam er een luchtbizon aan met jongen. Zuster Iio wees de jongens erop dat ze hun luchtbizon zorgvuldig moesten kiezen, omdat het dier een levenspartner zou worden. Een kleine luchtbizon nam een hap uit de appel die Aang vasthield. Die luchtbizon was Appa.

Net als alle luchttempels heeft de Oostelijke Luchttempel zwaar te lijden gehad onder Sozin's genocide op de Luchtmonniken. Na de genocide kwam guru Pathik naar de Oostelijke Luchttempel. Hier heeft hij Appa ontmoet, toen de luchtbizon naar de tempel kwam, op de vlucht voor het circus. Later leerde guru Pathik Aang hoe hij zijn Chakra's kon ontsluiten.

TriviaEdit

  • We weten dat de jongens die zuster Lio naar de voederkraal bracht, alleen van de Noordelijke en de Zuidelijke Luchttempels kunnen zijn, omdat het jongens waren. Mannelijke Luchtmonniken leefden uitsluitend in de Noordelijke en de Zuidelijke Luchttempels, terwijl vrouwelijke Luchtmonniken uitsluitend in de Oostelijke en de Westelijke Luchttempels woonden.

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki