Wikia

Avatar Wiki

Ozai's Strandhuis

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comment1 Share

Ozai's Strandhuis.png
Ozai's Strandhuis is gevestigd op het Sinteleiland. Voordat Ozai vuurheer was ging hij elke zomer met zijn gezin naar het Strandhuis. Op een bepaald moment was het het mooiste landgoed van het Sinteleiland. Maar op een bepaald tijdstip zijn Zuko en zijn familie niet meer terug gegaan naar het Strandhuis en is het vervallen. Team Avatar gebruikte Ozai's Strandhuis als onderkomen voor de komeet.

GeschiedenisEdit

In de zomer van 100 NSK worden Zuko, Azula, Ty Lee en Mai op vakantie gestuurd. Zuko denkt terug aan de tijd dat zijn familie tijd doorbracht in het Strandhuis. Door zijn bitterheid gooide hij spullen uit het Strandhuis, zoals een familieportret, in het kampvuur. Azula vind het Strandhuis deprimerend en houd er niet van om er in de buurt te zijn.

Enkele maanden later word het Strandhuis gebruikt door Aang en zijn vrienden, waaronder Zuko. Zuko bracht ze naar het strandhuis nadat Azula ze had achtervolgt naar de Westelijke Luchttempel. Katara vond dat het vreemd om hen te verbergen voor de Vuurheer in zijn eigen strandhuis. Maar Zuko verzekerde dat Ozai of Azula hun niet zo zoeken daar.

Aang en Zuko gebruikte de binnenplaats van het strandhuis om het vuursturen te oefenen en zich voor te bereiden op de komende strijd. Drie dagen voor de aankomst van de komeet ging Team Avatar relaxen op het strand wat onderbroken werd door Zuko die Aang aanviel. Hij achtervolgde Aang van het strand naar het strandhuis en viel hem aan waardoor het strandhuis beschadigd werd.

Hoewel er meestal word gezegt dat het strandhuis Ozai's eigendom is, zijn in flash backs Iroh en Lu Ten gezien terwijl ze over het strand liepen. Daarnaast suggereert het portret van Ozai als baby, die gevonden is in het strandhuis, dat het strandhuis eigendom is van de koninklijke familie. Het is dan minstens eigendom van de koninklijke familie sinds vuurheer Azulon.

Met de eindiging van de oorlog en de nederlaag van Ozai, is het strandhuis waarschijnlijk bezit geworden van Zuko.

Around Wikia's network

Random Wiki