Wikia

Avatar Wiki

Ozai's luchtschip

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vuurnatie embleem.png
Ozai's luchtschip
Productie informatie
Gemaakt door

Een vuurnatie fabriek

Gemaakt van
  • Staal
  • Textiel
Overige informatie
Gebruikt door

Ozai

Nut

Ozai vervoeren

Eerst vertoond

Sozin's Komeet, Deel 1: De Feniks Koning

Het persoonlijke luchtschip van Ozai is een enorm Vuurnatie luchtschip gebruikt door Feniks Koning Ozai.

GeschiedenisEdit

Luchtschepen werden voor het eerst gebouwd een tijdje na de Slag om de Noordelijke Luchttempel. De slag was een verlies voor de Vuurnatie, maar daarna een experimentele oorlog ballon, gemaakt door de mechanist, werd gevangen genomen. Het werd gebruikt voor enige tijd, maar het werd uiteindelijk achterhaald en grotere luchtschepen vervangen. Ozai's luchtschip is gebouwd kort voor de eindstrijd, waarin Vuurheer Ozai en Avatar Aang geconfronteerd off. Zijn luchtschip is gebouwd op een geheim eiland voor de kust van de Aarde Koninkrijk. Als de vloot vertrok van het eiland, Sokka, Toph en Suki kwam en wist te springen op een van de reguliere luchtschepen, waar ze jagen gaf voor Ozai's luchtschip. Echter, Ozai's luchtschip bleek opvallend snel, waardoor ze niet in staat om bij te praten met hem.Echter, net na het luchtschip vloot erin beslag te leggen naar de Aarde Koninkrijk, Aang aangekomen en sloeg Ozai's luchtschip met de komeet-verbeterde vuursturen, waar het een luchtschip van de rotoren en brengen het naar beneden. Ozai verliet zijn luchtschip voor het uitvoeren van zijn laatste confrontatie met de Avatar, waarbij het aan crashen in het bos beneden, waardoor het onbruikbaar.

Crew Edit

De bemanning en het interieur van het schip werden nooit gezien, maar het is vrijwel zeker dat het werd bestuurd door koninklijke bewakers en ingenieurs net als de rest van de vloot, en misschien een luchtschip kapitein.

Ontwerp Edit

Het schip is ontworpen na een standaard Vuurnatie luchtschip, maar was veel groter. Door zijn enorme ego, Ozai was niet tevreden met het hebben van dezelfde luchtschip als de rest van zijn mannen, dus hij gaf zijn ingenieurs om een ​​grotere te bouwen. Aan de voorzijde was een gouden feniks in plaats van de bronzen draak hoofd dat de andere schepen had. Het schip had ook loopbruggen op haar onderbuik waar Vuurmeesters stond en in brand gestoken vijandelijke doelen. Het luchtschip had ook de toevoeging van een extra paar aanzuigleiding in de motoren, waarbij een veel sneller dan de standaard luchtsnelheid luchtschip ontwerp.

Around Wikia's network

Random Wiki