Wikia

Avatar Wiki

Politiek in de Wereld van Avatar

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments5 Share

NeutraalArena.png
Lucht Nomaden embleem.png
Waterstam embleem.png
Aarderijk embleem.png
Vuurnatie embleem.png

De Politiek in de Wereld van Avatar is bij de vier naties verschillend. Zo heb je bij de Luchtnomaden de Raad van Ouderen, is de Vuurnatie een dictatuur geleid door de Vuurheer, hebben de waterstammen een stamhoofd en heeft het Aarderijk een Koning. Ook zijn er aparte staten die zelf een leider hebben.

LuchtnomadenEdit

Monniken raad.png

Raad van Ouderen

Raad van OuderenEdit

De Raad van Ouderen bestaat uit vijf van de oudste Luchtnomaden waarvan een het hoofd is. De manier waarop de Luchtnomaden worden bestuurd heet een theologie. Beslissingen worden alleen bij een meerderheid ingevoerd. De Raad van Ouderen heeft niet alleen een politieke maar ook een (politiek-) culturele functie. Zo geeft zij het aan wanneer de Avatar bekend is bij hen.

Waterstammen Edit

De Waterstammen worden geleid door één persoon, dit is de Koning of het Stamhoofd. Het is niet bekend of de titel van Stamhoofd erfelijk bepaald wordt, maar dit is wel aannemelijk. Dit blijkt namelijk uit het feit dat Sokka geen titel heeft. De title Koning is wel erfelijk.
Chief Hakoda.png

Stamhoofd Hakoda

Zuidelijke Waterstam Edit

De Zuidelijke Waterstam heeft een Stamhoofd.

Noordelijke Waterstam Edit

De Noordelijke Waterstam heeft een Koning.
Arnook.png

Koning Arnook

Mistige Moeras Stam Edit

De Mistige Moeras Stam heeft niet echt een heel grote hiërarchie.

Aarderijk Edit

Aarde Koning.png

Aardkoning Kuei

Politiek Edit

Voor 171 NSK:

  • Staatshoofd: Aardkoning
  • Regeringsvorm: Monarchie
  • Hoofdstad: Ba Sing Se

Na 171 NSK, na de moord op Aardkoningin Hou-Ting, verviel het Aarderijk tot anarchie.

OmashuEdit

Omashu heeft als één van de weinige steden in het Aarderijk zijn eigen koning.

VuurnatieEdit

Zuko gekroond als de nieuwe vuurheer.png

Vuurheer Zuko

PolitiekEdit

De Vuurnatie is een absolute monarchie, de Natie wordt geregeerd door één persoon. Wel heeft de Vuurheer een krijgs- en een ministerraad. Deze ministers mogen eigen beslissingen doorvoeren, zoals blijkt uit de boor, maar zijn wel verantwoording schuldig aan de Vuurheer wanneer deze dit gelast. De titel Vuurheer kan worden overgedragen van vader op dochter, hoewel het gebruikelijker is om dit door te geven van vader op zoon. Wanneer een vrouw de titel van Vuurheer toe zou krijgen, verandert deze titel niet van naam in bijv. Vuurvrouwe, zoals te zien is bij Azula's kroning.

Zon KrijgersEdit

De Zon Krijgers hebben een Stamhoofd.

Verenigde Republiek der NatiesEdit

  • Staatshoofd: President
  • Regeringsvorm: Republiek
  • Hoofdstad: Republicasia

Vanaf de stichting tot 170 NSK werd de Verenigde Republiek der Naties geleid door een raad, bestaande uit vijf leden afkomstig uit de vijf culturele achtergronden in het land. De vijf afkomsten waren; Aarderijk, Noordelijke Waterstam, Zuidelijke Waterstam, Vuurnatie en de Luchtnatie. Na de ontmaskering van de rebel Amon, werd de raad afgeschaft en werd een president ingevoerd. De eerste president van de Verenigde Republiek der Naties was Raiko.

AvatarEdit

Recente Avatar: Korra
Korra closeup 1.jpg

Avatar Korra

Afkomst: Waterstam

De Avatar heeft een aparte stand in de Wereld van Avatar.

Tijdens de Oorlog (0 NSK - 100 NSK)Edit

1rightarrow.png Zie voor periode van de Feniks Koning (100 NSK): Oorlog
DeFeniksKoning.png

Feniks Koning Ozai

1rightarrow.png Zie voor het Rijk van de Feniks Koning: Vuur Rijk + Vuurnatie Koloniën.

Aan het einde van de Oorlog (100 NSK) kroonde Vuurheer Ozai zichzelf tot de Feniks Koning; de heerser van de Wereld. Hij dacht namelijk dat hij de oorlog ging winnen, maar dat was echter niet het geval omdat Avatar Aang zijn vuurstuurkrachten afpakte met behulp van energiesturen.

Around Wikia's network

Random Wiki