Wikia

Avatar Wiki

Poon

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vuurnatie embleem.png
Poon
Poon
Biografische Informatie
Leeftijd

Vuurnatie

Fysieke Beschrijving
Geslacht

Mannelijk

Haarkleur

Grijs

Oogkleur

Goud

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

Ozai

Vijanden

Iroh

Beroep

Cipier

Affiliatie

Vuurnatie Leger

Eerste verschijning

304 Sokka's Meester

Poon was de hoofdcipier van de gevangenis in de Vuurnatie Hoofdstad. Hij had de leiding over de gevangenis in de tijd dat Iroh er vastzat. Poon was niet vriendelijk voor zijn gevangenen. Hij beledigde ze wanneer hij maar kon. Zo beschimpte hij Iroh, over hoe die was afgezakt. Iroh was volgens Poon eens de trots van de Vuurnatie, de beste generaal die het leger had. In de gevangenis zou hij niets meer zijn dan een smerig zwijn dat in zijn eigen vuil rondkruipt.

Poon is echter ook niet de slimste man in de Vuurnatie. Iroh kon hem makkelijk om de tuin leiden. De oude generaal deed alsof hij zijn verstand begon te verliezen, maar als Poon uit zicht was, bleek dat Iroh nog even goed bij zijn verstand was als altijd. Hij trainde tijdens zijn gevangenschap om op het juiste moment te ontsnappen.

En dat moment kwam tijdens de zonsverduistering. Toen Zuko in de gevangenis aankwam, was het gebouw van binnen een puinhoop. Tegen een muur lag Poon, zichtbaar geschokt door Iroh's ontsnapping. Toen Zuko naar zijn oom vroeg, zei Poon dat die was uitgebroken. Volgens Poon leek Iroh een éénmansleger.

Het is niet bekend wat er van Poon is geworden na de kroning van Zuko.

Het is nooit helemaal duidelijk geworden welke rang of titel Poon had. Hij wordt soms aangeduid als generaal Poon en soms als cipier Poon.

Around Wikia's network

Random Wiki