Wikia

Avatar Wiki

Korra:Republicasia

Opmerkingen10
1.042 pagina's
op deze wiki

Doorverwezen vanaf Republic City

The Legend of Korra titel She's ready to take on the world.

Deze pagina bevat informatie over De Legende van Korra. Dit is een nieuwe productie. Daarom is nog niet alles bekend en kunnen er dingen wijzigen.
Voor actuele informatie en nieuws zie de blog over Korra.

Embleem van VRN
Republicasia
Republicasia
Fysieke informatie
Regering
Positie

Multi-culturele stad

Munt

Yuan

Bestuurder
  • Stadsraad met o.a. Tarrlok, Tenzin voor 170 NSK
  • President na 171 NSK
Eerste verschijning

101 Welkom in Republicasia

Republicasia is de hoofdstad van de Verenigde Republiek der Naties. In deze stad speelt De Legende van Korra zich af. Hier moet Avatar Korra heen om te leren Luchtsturen.

De stad is opgericht na de Oorlog door Avatar Aang en Vuurheer Zuko. Het enorme standbeeld van Aang is geschonken door de Vuurnatie bij wijze van symbool van de vrede.

Tenzin, de zoon van Aang, woont op een eiland vlak bij de stad. Het eiland wordt Luchttempel Eiland genoemd. De tempel op het eiland is door Aang aangelegd. In de stad zijn Equalisten, een groep geleid door Amon, die tegen de stuurkunsten zijn.

Republicasia ligt in de buurt van Makapu.

Geschiedenis Bewerken

Na de Honderdjarige oorlog kwamen Avatar Aang, Vuurheer Zuko en Aardkoning Kuei tot een overeenkomst dat de Vuurnatiekolonien moesten worden teruggegeven aan het aarderijk. De volksverhuizing die hier bij kwam kijken had echter veel tegenstand.

Hierna werden de vuurnatiekoloniën tot een nieuw land uit geroepen, de Verenigd republiek der naties, met als hoofdstad Republicasia.

Stadsgezicht Bewerken

Republicasia heeft een stadskern met hoge flatgebouwen. Deze stadskern ligt in het midden van de stad, tussen twee rivieren. Verderweg van de stadskern komen meer woonwijken, met lagere flats.

Straten in Republic City in de nacht

Park Bewerken

United Republic Park

Het Park in Republicasia

Ook het park van Republicasia lijkt op central park in New York en op het park van Tokyo. In het park woont een Zwerver in een struik.

Aangs standbeeld Bewerken

1rightarrow Bekijk voor het hoofdartikel: Aangs standbeeld.

In de haven van Republicasia staat een groot standbeeld van Aang.

Luchttempel eiland Bewerken

1rightarrow Bekijk voor het hoofdartikel: Luchttempel eiland.

Op het Luchttempel eiland wonen Tenzin en zijn gezin. Het ligt in de Yue baai voor Republicasia.

Hier wonen Tenzin, zijn vrouw Pema, en hun drie kinderen Jinora, Ikki en Meelo. Het ligt in een baai en lijkt afgesloten te zijn door de hoogte van de rotswand.

Draken Flats district Bewerken

1rightarrow Bekijk voor het hoofdartikel: Dragon Flats district.

Draken Flats District is een arme wijk in Republicasia. Hiroshi Sato is hier opgegroeid.

Bekende inwonersBewerken

Luchttempel EilandBewerken

Panshot Republic City
Te zien zijn de brug en de wolkenkrabbers. Ook zijn er vier luchtschepen in de lucht. Klik hier voor vergroting.

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki