Wikia

Avatar Wiki

Ruïnes van Taku

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk embleem.png
De Ruïnes van Taku
Ruïnes van Taku
Fysieke informatie
Locatie

Noordwestelijk Aarderijk5

Regering
Positie

Handels post (verlaten)

Eerste verschijning

De Blauwe Geest

Taku is een verlaten stad het noordwesten van het Aarderijk. Het was een belangrijk centrum voor handel. De stad werd verwoest door de Vuurnatie in de eerste golf van aanslagen.

Geschiedenis Edit

Gelegen aan de west kust van het Aarderijk, was de stad Taku ook een belangrijk knooppunt van handel voor het hele rijk. De stad werd gebruikt als tussen post waar vandaan ze de vracht uit schepen verdeelden over de natie. Maar, vanwege de belangrijke en strategische ligging, werd de stad aangevallen door de Vuurnatie en werd het als een van de eerst Aarderijk steden verwoest. Nu is het bijna geheel verlaten, de enige overgebleven bewoonster is een oude vrouw, die in het Kruiden Instituut woont. Daar heeft ze veel verschillende genezende planten.

Nu de oorlog voorbij is, wordt de wereld weer langzaam opgebouwd, dit kan al dan niet ook voor de stad Taku gelden.

Locaties Edit

Kruiden Instituut Edit

Kruiden instituut.png

Het Kruiden Instituut

Het Kruiden Instituut is een van de weinige overgebleven instellingen in dit gebied van het Aarderijk. Dat komt omdat het hoog in de bergen is verborgen, omringd door natuurlijke groei. Het instituut is meer dan honderd jaar oud en was vroeger een groot gebouw. De geneesmiddelen werden verzonden over de hele wereld. De locatie van het instituut is belangrijk omdat het klimaat er ideaal is voor het kweken van verschillende kruiden die nodig zijn om medicijnen te maken. Er is een kas met oneindig veel verschillende planten en bloemen waaronder enkele van de meest zeldzame soorten.

Bekende personages Edit

Around Wikia's network

Random Wiki