Wikia

Avatar Wiki

Ruige Rhino's

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comment1 Share

Vuurnatie embleem.png
Ruige Rhinos.png
Ruige Rhino's
Algemene informatie
Leider(s)
Bekende Leden
Affiliatie
Doel

Aarderijk dorpen aanvallen

De Ruige Rhino's zijn een groep elitesoldaten uit het Vuurnatie leger. De groep kenmerkt zich doordat diens leden allemaal een Komodo-Neushoorn berijden.

SamenstellingEdit

De Ruige Rhino's is een verzameling van vijf mannen. Ze zijn allemaal verschillend. Iedere man hanteert een ander wapen en heeft een eigen gevechtsstijl.

Daarnaast lijken de vijf mannen ieder een ander onderdeel van de krijgsmacht van de Vuurnatie te vertegenwoordigen.

  • Kolonel Mongke is de leider van de groep. Hij is een vuurstuurder. Hij vertegenwoordigt de vuurstuurders en gebruikt vuursturing als wapen.
  • Vachir is de boogschutter. Hij vertegenwoordigt de Yu Yan boogschutters. Hij gaat gekleed als een Yu Yan, draagt de kenmerkende gezichtsverf van een Yu Yan en gebruikt uiteraard een boog als wapen.
  • Kahchi is een krijger met een zware hellebaard. Hij vertegenwoordigt de zware infanterie van de Vuurnatie.
  • Yeh-Lu is een explosieven-expert. Hij draagt het harnas en de helm met volledige gezichtsbedekking van de explosieven-experts. Zijn explosieven zijn Yeh-Lu's wapen.
  • Ogodei is de krijger die een ketting met een verzwaarde speerpunt gebruikt. Hij lijkt de ingenieurs van de Vuurnatieschepen te vertegenwoordigen. Net als de ingenieurs draagt Ogodei geen kleding aan zijn bovenlijf en geen hoofddeksel.

GeschiedenisEdit

De Ruige Rhino's hebben in het verleden het dorp waar Jet is opgegroeid verwoest. Hierbij hebben ze Jets ouders gedood.

Team Avatar ontmoeten de Ruige Rhino's voor het eerst in Chin Stad. Aang zou net gestraft worden, omdat één van zijn voorgangers, Avatar Kyoshi, krijgsheer Chin de Grote zou hebben gedood. Aang weet de Ruige Rhino's te verjagen met de hulp van Katara en Sokka.

Later krijgen Zuko en Iroh het met de Ruige Rhino's aan de stok in aflevering 211 De Woestijn. De Ruige Rhino's willen Iroh en Zuko arresteren, omdat ze gezocht worden als voortvluchtigen. Uiteindelijk weten Iroh en Zuko te ontsnappen.

Het is niet bekend wat er later van de Ruige Rhino's is geworden.

TriviaEdit

  • De Engelse benaming, Rough Rhino's, komt waarschijnlijk van de Rough Riders. De Rough Riders was een cavaleriedetachement in het Amerikaanse leger. Kolonel (en later president van 1901-1909) Theodore Roosevelt is bevelhebber geweest over de Rough Riders tijdens de Spaans-Amerikaanse Oorlog.
  • De namen van de leden van de Ruige Rhino's zijn afgeleid van personen uit de Mongolische geschiedenis, met name het tijdperk van de beroemde krijgsheer Genghis Khan.

Around Wikia's network

Random Wiki