Wikia

Avatar Wiki

Shu

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk icoon.png
Aarderijk embleem.png
1rightarrow.png Deze pagina gaat over stichter van Omashu. Zie verder, Vuurnatie generaal Shu of Xu (inwoner van Jang Hui).
Shu

Shu
Biografische informatie
Origine

Pre-Aarderijk, Omashu

Leeftijd

Overleden

Geslacht

Mannelijk

Haarkleur

Zwart

Persoonlijke informatie
Bondgenoten

Oma, zijn stam, Dasmollen

Vijanden

Oma's stam

Favoriete wapen

Aarde

Gevechtsstijl(en)

Aardesturen

Beroep

Aardstuurder

Positie

Eerste mannelijke aardstuurder

Affiliatie

Omashu

Eerste verschijning

202 De Grot van Twee Geliefden

Shu is een persoon uit de legende over de stichting van Omashu. Samen met zijn geliefde Oma was hij de eerste menselijke Aardstuurder. Oma stichtte Omashu nadat Shu was overleden. Oma en Shu's tombes liggen binnen in de Grot van de Twee Geliefden, op de muren van de tombe wordt hun verhaald verteld.

GeschiedenisEdit

Lang geleden was er oorlog tussen de stammen van Oma en Shu, terwijl zij van elkaar hielden. De oorlog verbood hen samen te zijn, maar stiekem ontmoeten zij elkaar toch op de berg die hun volken scheiden. Ze ontmoetten de dasmollen, waarvan zij leerden aardesturen. Zij bouwden een groot labyrint, waarin zij elkaar in het geheim konden ontmoeten. Maar op een dag kwam de man niet. Hij was vermoord in de oorlog. Woedend toonde Oma iedereen haar krachten. Ze had iedereen kunnen vermoorden, maar in plaats daarvan stopte ze de oorlog en stichtte met beide volken een geweldige stad van welvaart en vrede. De stad werd Omashu genoemd, ter ere van de liefde tussen Oma en Shu.

Verschijniningen Edit

Avatar: The Last Airbender Edit

Boek 2: Aarde Edit

Around Wikia's network

Random Wiki