Wikia

Avatar Wiki

Slag om de Noordelijke Luchttempel

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vorige

Redding uit het Pohuai Fort

Volgende

Slag om het Noorden

Slag om de Noordelijke Luchttempel
Slag om de Noordelijke Luchttempel>300px
Begin

Winter, 100 NSK

Einde

Winter, 100 NSK

Locatie

Noordelijke Luchttempel

Resultaat

Team Avatar en Aarderijk wint

Krachten
Bevelhebbers
Militanten
Verliezen
[Sjabloon]

De Slag om de Noordelijke Luchttempel was een gevecht tussen troepen van de Vuurnatie en Aang, Katara, Sokka en vluchtelingen uit het Aarderijk wonend in de Noordelijke Luchttempel waaronder Teo.

De Vuurnatie viel met veel soldaten en Toendra Tanks aan, hoewel de tempel moeilijk bereikbaar was door de steile berg waarop het gelegen is. Aang en de vluchtelingen vielen de vuurnatie aan met aanvallen via de lucht, met uitvindingen die door de Mechanist waren uitgevonden. De Vuurnatie werd uiteindelijk verslagen dor een grote explosie van natuurlijk gas, die werd veroorzaakt door Sokka en de Mechanist.

De Slag om de Noordelijke Luchttempel was een overwinning voor Aang, zijn vrienden en de vluchtelingen, doordat de Vuurnatie de tempel niet opnieuw weer wilde aanvallen.

GeschiedenisEdit

Er is weinig tot niets bekend over hoe de de Vuurnatie de Luchtnomaden van Noordelijke Luchttempel in 0 NSK aanvielen. Wel weten we dat de Luchtnomaden allemaal werden gedood. De Vuurnatie liet de Tempel daarna leeg.

Toen de Mechanist zijn dorp werd aangevallen, zijn vrouw werd vermoord en zijn zoon Teo invaliden werd, vluchtte hij met zijn dorpelingen naar de Noordelijke Luchttempel. Hij bouwde daar een nieuw bestaan op met zijn dorpelingen. Het veranderde toen een jaar later de Vuurnatie weer aan kwam kloppen en zeiden dat ze alles gingen plat branden. De Mechanist bood zijn diensten in voor het behoud van de tempel. Vanaf toen maakte hij wapens voor de Vuurnatie.

Slag om de Noordelijke LuchttempelEdit

VoorafEdit

Toen Avatar Aang, Sokka en Katara aankwamen in de Noordelijke Luchttempel vonden ze later uit dat de Mechanist wapens maakte voor de Vuurnatie. Aang besloot dat de Mechanist geen wapens meer mocht maken voor de Vuurnatie en jaagde Qin, de Minister van Oorlog van de Vuurnatie, weg. Qin werd daardoor boos en zei dat er een gevecht zou komen.

Aang en zijn vrienden bereiden zich voor, en de Mechanist besluit mee te doen en zijn nieuwste wapen; Heteluchtballon, in te zetten. De Dorpelingen maakten gebruik van vliegers om door de lucht te vliegen en gebruikten slijm-, rook-, vuur- en stinkbommen als wapens.

GevechtEdit

De Vuurnatie kwam met honderden soldaten naar de Luchttempel toe. Ze namen niet alleen soldaten mee, maar kwamen ook met Toendra Tanks aanzetten.

Terwijl de dorpelingen velen soldaten van de Vuurnatie versloegen met de bommen, waren de Tanks niet te stoppen. Aang en Katara maakten een paar Tanks onschadelijk, maar het waren er te veel. Ze vluchtten terug naar boven, want de bommen begonnen ook op te raken.

Op dat moment kwamen Sokka en de Mechanist met de Heteluchtballon aanzetten. De Vuurnatie viel de ballon niet aan, omdat het teken van de Vuurnatie groot op de ballon stond. Aan de ballon waren ook grote slijmbommen gevestigd. Sokka liet de bommen los en maakte daardoor vele soldaten en enkele Tanks onschadelijk. Toen de bommen op waren bedacht Sokka een laatste plan. Hij maakte de moter, die de ballon hoog hield, los en gooide het in een ravijn waaruit veel gas kwam. Er kwam een grote explosie waardoor de Tanks van de berg afvielen en de Vuurnatie vluchtten weg.

GevolgenEdit

Het gevolg was dat de Vuurnatie een enorm verlies leed en de mensen in de Noordelijke Luchttempel konden blijven leven. Het enige verlies was dat de Heteluchtballon neerstortte en in handen kwam van de Vuurnatie.

Aflevering VerschijningenEdit

Boek 1: WaterEdit

Schuingedrukte tekst

Around Wikia's network

Random Wiki