Wikia

Avatar Wiki

Slag om het Noorden

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Waterstam embleem.png
Vuurnatie embleem.png
Gelijktijdig

Oorlog

Slag om het Noorden
Slag om het Noorden
Begin

Winter 100 NSK

Einde

Winter 100 NSK

Locatie

Noordelijke Waterstam

Resultaat
Krachten
Bevelhebbers
Militanten
Verliezen

Schade aan stad

Hele vloot vernietigd

[Sjabloon]

In De Slag om het Noorden werd een gigantische strijd uitgevochten tussen de Noordelijke Waterstam en de Vuurnatie. De Noordelijke Waterstam, geleid door hun stamhoofd, Arnook, en Aang, de Avatar, verdedigde de stam tegen de grondtroepen en marine van de vuurnatie, geleid door Admiraal Zhao. Admiraal Zhao viel de Noordelijke Waterstam aan omdat hij de avatar, die zich daar bevond, wou vangen.

SamenvattingEdit

De slag kon het best worden voorbereid door de vuurnatie, de aanvallende partij. Die kon honderden schepen met rekruten en komodo neushoorns klaarmaken en van tevoren een goeie tactiek bedenken. De Noordelijke Waterstam wist pas ruim een dag van tevoren van de aanval, en had dus minder tijd om zich voor te bereiden. Ze merkte dat de vuurnatie eraan kwam door de zwarte stof die uit de lucht kwam dwarrelen.

BombardementEdit

Admiraal Zhao liet een schip vooruit varen die begon met vuurballen schieten naar de waterstam. Één daarvan kwam recht op het logo van de muur, wat laat zien hoe precies de vuurnatie is. Pakku en een groep watermeesters kon de vuurballen doormiddel van watersturing stoppen, terwijl Aang de katapulten op het eerste schip vernielde. Daarna lieten de watermeesters het schip vastlopen. Hun moraal daalde echter tot heel laag toen ze zagen hoeveel schepen Admiraal Zhao had mee gebracht.

De GeestenwereldEdit

Toen Aang zag hoeveel schepen er voor de poorten van de waterstam stonden, besefte hij dat ze hulp nodig hadden. Hij ging met hulp van Yue en Katara naar de geestenwereld om Tui en La, de maan- en oceaangeest te vinden. Roku en Hei Bai hielpen hem naar Koh, de gezichtendief. Die vertelde dat Tui en La er eeuwen geleden al voor gekozen hadden sterfelijk te worden, en naar de menselijke wereld te komen. Terwijl Aang in de geestenwereld is arriveert Zuko, die geinfiltreert is op de Noordpool. Wanneer de zon opkomt slaagt hij een gevecht met Katara te winnen en ontvoert hij Aang, die nog steeds in de geestenwereld is.

de MaangeestEdit

Slag om het Noorden.png

Ondertussen valt de Vuurnatie verder aan. Enkele schepen zijn aangemeerd en de legers van de vuurnatie bestormen de Noordpool. De legers van de waterstam verzetten zich, hoewel merkbaar is dat ze in de minderheid zijn. Een groep waterstam-infiltranten hebben zich vermomd als vuurmeesters op het schip van admiraal Zhao gekregen, echter wanneer Hahn Zhao probeert te vermoorden schakelt de laatste Hahn makkelijk uit. Zhao begeeft zich naar de oase, waar hij de geesten Tui en La in de vorm van vissen vindt. Iroh probeert hem te stoppen, maar uiteindelijk dood hij de maangeest, waarna Iroh de vuurmeesters in het gezeldschap van Zhao snel uitschakeld. Team Avatar komt terug, nadat ze Zuko hebben uitgeschakeld, en knielen neer bij de dode maangeest.

De laatste strijdEdit

De watermeesters drijgen te verliezen nu hun waterkrachten niet meer werken, de maan is immers verduistert nadat Zhao de maangeest vermoorde. Aang vraagt in de Avatar-trance hulp van La, de oceaangeest, en samen verslaan ze eerst de legers op de Noordpool (van de vuurnatie) en vervolgens alle schepen die zich verzamelt hadden voor de Noordpool. La zet Aang terug op de poort van de Noordpool nadat zijn avatar-trance is uitgewerkt. Yue geeft haar leven zodat zij de nieuwe maangeest wordt. Zuko en Zhao houden een Angi-kai om het leven, wat verstoort wordt wanneer Zhao door de oceaangeest vermoord wordt. Zuko probeert hem nog te helpen, maar Zhao sterft liever dan in het krijt bij een verrader te staan.

Around Wikia's network

Random Wiki