Wikia

Avatar Wiki

Slangenpas

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments2 Share

Aarderijk embleem.png
Slangenpas
Slangenpas
Fysieke informatie
Locatie

Noordoostelijk Aarderijk

Regering
Eerste verschijning

212 De Slangenpas

1rightarrow.png Dit artikel gaat over de plaats, voor de aflevering klik hier.

De Slangenpas is een nauwe streep van land tussen twee grote meren die de westelijke en de oostelijke delen van het Aarderijk met elkaar verbinden en is een van de weinige directe wegen naar de hoofdstad, Ba Sing Se. Het is vernoemd naar een gigantisch zeeslang die de pas bewaakt, wat het pad gevreesd maakt bij het Aarderijk. De meeste vluchtelingen verkiezen het pad voor een tripje met de boot.

Geschiedenis Edit

Halverwege Boek 2, besloten Avatar Aang, Sokka, Katara, en Toph naar Ba Sing Se te reizen om daar de Aardkoning van hun plan om de vuurnatie te verslaan te vertellen. Maar toen kwamen ze een vluchteling tegen die Than heette, wie, samen met zijn zus en zijn zwangere vrouw Ying, naar Ba Sing Se reisden omdat ze hun huis waren kwijt geraakt door de oorlog. De Groep willen de vluchteling wel naar Volle Maansbaai brengen, omdat ze daar op de boot kunnen stappen, maar hun passen en baggage waren gestolen door dieven, waardoor ze allemaal genoodszaakt waren om door de Slangenpas te reizen. Suki komt ook bij de groep, een lid van de Kyoshi Krijgers die de baai beveiligen. Na enige nachten komt de groep uiteindelijk toch oog-in-oog te staan met de Slang die in het midden van het enige stukje water tussen de pas bevind. Katara en Aang weten de slang weg te leiden bij de groep, en de groep komt uiteindelijk bij het vasteland. Ying baart haar baby Hoop na enkele minuten als ze van de pas af zijn, en iedereen ging naar Ba Sing Se terwijl Suki terug ging naar de Baai.

Serpent.png

De Slang met Team Avatar

In de Avatar strip "De Brug", is het bekent gemaakt dat de Vuurnatie gigantische Poorten had gemaakt om te controleren

Gedurende het begin van boek 3: Vuur, Aangs vrienden en vechters uit zowel het aarderijk en de Zuidelijke Waterstam reisden met door de boot via de Slangenpas in hun reis naar de vuurnatie, nadat Ba Sing Se was gevallen. De Groep werd later aangevallen door een ander schip en ironisch, dezelfde slang die hen had lastig gevallen in boek 2 de vuurnatieboot aanviel nadat hij hem aanviel.

Het is onbekend wat er is gebeurd met de brug nadat de oorlog is geëindigd. Het kan zijn overgedragen aan het aarderijk.

BeschrijvingEdit

Ingang Slangenpas.png

De ingang van de pas

De Slangenpas is een van de weinige paden naar de gigantische hoofdstad van het aarderijk, Ba Sing Se. Het is erg rotsachtig en bedekt met scherpe kliffen. Hoewel het de slangenpas heet, is het niet kronkelend zoals de meeste mensen zouden denken. Het is namelijk, genoemd naar de Slang die de pas bewaakt. De Slang valt iedereen aan die in zijn terrirorium komt, en maar weinigen hebben zo'n aanval overleefd. Dit maakt de Slangenpas een van de meest gevreesde locaties in het Aarderijk. Hoewel veel vluchtelingen uit de oorlog dit gebied passeren, hebben maar weinige de moed om het te doorkruisen, in plaats van de goed-beschermde haven in de Baai, die mensen vervoert naar de andere kant. Om de vluchtelingen te waarschuwen voor de pas, is er een groot bord bij de ingang waar opstaat "Laat alle hoop varen", wat nog meer vrees toevoegd aan de pas.

TriviaEdit

Slang.jpg

Sokka wijst naar de Slangenpas

  • Net zoals de Unagi eruit ziet als een grote aal, ziet de Slang eruit als een Zeepaard, ze hebben gelijke kop en afmetingen.
  • De ingang van de Slangenpas, waarop staat "絕望" wordt vertaalt als "Laat alle hoop varen", dit kan in verband zijn met Dante's Divine Comedy; in dat verhaal, waar boven op de poort naar de hel te lezen is: 'All hope abandon ye who enter here', wat betekent 'alle hoop verlaat je als hier naar binnen gaat'.

Zie ookEdit

Around Wikia's network

Random Wiki